onsdag, mars 31, 2010

Det blir mange valper ser det ut som!

Jeg kunne ikke styre min nysgjerrighet lenger, og i slutten av forrige uke bestilte jeg time hos Follo Dyreklinikk til i går kveld. Hadde ikke lyst til å vente til etter påske, for jeg syntes det ble litt tett på. I Sverige har de faktisk regler for hvor tett på en fødsel man skal kjøre med drektige tisper, så jeg tenkte at det var bedre å gjøre det nå. Målingen denne uken, og hvordan hun ser ut, gjorde at jeg forventet ihvertfall et kull på størrelse med det vi har hatt tidligere. Røntgenbildene var ganske lyse, så det var ikke så lett å se, og selv om de ble mørkere, så var det ikke så enkelt å telle. Men, en veterinær og to assistenter kom til et antall mellom 8 og 10. Jeg fikk med en CD med bildene på, og kjøpte samtidig med meg et nytt DAP halsbånd og Zoo Lac til både Ambra og valper. Mandag var jeg på apoteket og fikk bestilt flytende glukose, fikk akkurat tlf om at den var kommet. Lettkokt havregryn er også innkjøpt. Da jeg kom hjem fikk Lars og gutta studere bildene, og både Simen og Anders mener de ser flere enn 10, men jeg synes faktisk det holder. Ambra har 9 patter, veldig typisk for rasen å ha ulikt antall. Men, tror nok jeg må gå til innkjøp av et par små tåteflasker, sånn for sikkerhets skyld. Smukker kjøpte vi til det første kullet, og de ligger i en skuff uåpnet. Vi har en boks med tillegg også, men den har vi hatt siden 2005, riktignok uåpnet den også. Vi går ihvertfall spennende tider i møte, og med så mange er mitt tips at valpene kommer i løpet av helgen etter påske. Det passer jo helt utmerket.





I dag er det jobb til kl. 14, i morgen er det skjærtorsdag, og jeg skal sove lenge forhåpentligvis. Merker at Ambras tisseturer midt på natten begynner å tære litt på. Fredag blir det en ny tur på gården, fortsatt en del å gjøre. Skal vaske kjøleskapet og pusse vinduer, tar med gardinene hjem for å vaske dem før jeg kjører pappa tilbake 1. påskedag. Han har kommet seg veldig de ukene han har vært hos oss, og jeg er veldig glad for at vi gjorde det sånn. 2. påskedag skal vi gjøre klart valperommet, og det gleder jeg meg til. Nå håper jeg at denne fødselen går like greit som de to Alfi hadde, og ser en klar fordel med å vite hvor mange sånn ca som skal ut sånn i tilfelle.

GOD PÅSKE!!