onsdag, mars 17, 2010

B-kullet 3 år i dag!!!!

Dem vokser til disse "barna", dette kullet besto av 2 hanner og 6 tisper, ingen dødfødte og alle klarte seg. Den gangen hadde jeg flere tispeinteresserte på liste enn de som var interesserte i hanner, så det passet veldig bra. Nå derimot har jeg ganske fifty-fifty, så vi tar det som kommer. Det må vi jo gjøre, men har ikke problemer med å få solgt valpene enten det blir sånn eller slik.

Baluba får representere B-gjengen i dag. Bildet er fra i fjor vår.


Pappa har nå vært hos oss siden fredag, og det går veldig bra. Lørdag skal vi en tur på gården han og jeg, det trengs en del rydding der før en fra hjemmesykepleien kan komme dit. Regner med at det blir en tur neste helg også, det er bare å gå på med krum hals. Selv om jeg har spart aviser i mange måneder allerede, tar jeg med meg derfra også. Vet av erfaring at det går masse aviser når man har valper.

Det er nå 5 uker siden parring, og jeg synes tiden går utrolig fort. Tok et par bilder av Ambra mandag kveld, og i går målte jeg henne. Har lagt ut info på hjemmesiden som blir oppdatert hver uke. Legger også med ultralydbildene her, de sier jo ikke stort om hvor mange det er, vi venter i spenning. Hun har visst iflg Lars ikke så veldig god matlyst om morgenen, men de to andre måltidene går ned. Simen og Anders kunne fortelle at hun i går var ferdig med å spise før Alfi, og det er ikke vanlig. Ingen av dem er noen racere i matfatet, men Ambra pleier alltid være sist.





Vet ikke helt hvorfor bildet kommer denne veien, når det egentlig ligger riktig liggende.

Fredag formiddag skal jeg til kiropraktor, og det gleder jeg meg til. Har ikke vært der siden før jeg dro på turen til Nederland. Fredagene har naturlig nok blitt prioritert til pappa, men nå er det min tur.