tirsdag, mars 09, 2010

Fire uker siden parring.

Nå begynner det å bli veldig spennende, bare to dager igjen til ultralyd. Skulle gjerne tatt det tidligere denne uken, men de hadde ikke time så sent at jeg kunne rekke det etter jobben.

Mannfolk er noe for seg selv, men det vet vi jo. Ikke noe nytt at de har litt lett for å " glemme" ting som vi jenter synes er veldig viktige. Da vi satt og så på TV i helgen var det et eller annet vi snakket om, også helt plutselig sa Lars at Ambra hadde hatt veldig dårlig matlyst de siste morgenene. Sånt er jo megaviktig akkurat nå, for det er jo et veldig godt tegn for å si det sånn. Det som er litt merkelig, er at hun spiser når jeg gir henne mat, men så er det jo mammas jente da. At inntaket går spesielt fort er å overdrive selv om hun aldri har vært typen som har slukt maten som en berner. Disse tegnene i tillegg til pattene gjør at jeg lever i et lite håp om at det er valper, kommer tilbake på det torsdag kveld.


Fredag var jeg og besøkte pappa på Kongsberg, og sånn det ser ut nå, får han ikke bli lenger enn ut denne uken, han er rett og slett for "frisk". Jeg velger å ta han hjem til oss sånn at han kan være der ut påsken. Han har fått tilbud om hjemmesykepleie, men føler at han må rydde litt først. Dermed får han og jeg ta oss 2-3 dager for å få gjort det i tiden fremover så det er klart til etter påske. Vi hadde et møte med en sykepleier før jeg dro hjem, og da gikk vi gjennom hva det må søkes om av praktiske hjelpemidler. Mens han skal bo hos oss får han låne rommet til Simen, så da skal begge gutta campere sammen på rommet til Anders. Men, i slutten av påsken eller rett etter påske skal det rommet forhåpentligvis gjøres om til valperom.

I helgen fikk jeg gjort litt hjemme, men siden overskuddet ikke er helt på topp, blir det ikke gjort så mye som jeg ønsker. Ved 14-15 tiden måtte jeg ut i det fine været, og da tok jeg først en tur alene med Ambra, og så en tur med Alfi og Gozita. Når jeg går med maks to bruker jeg flexibånd, og det er spesielt behagelig med Gozita som får litt mer å gå på.

Nå har jeg bestilt time til både kiropraktor og akupunktur om hhv 2 1/2  og 3 1/2 uke, og det er noe jeg virkelig trenger for å komme litt ovenpå igjen.