tirsdag, mars 23, 2010

Ambra og resten av A-kullet er 5 år i dag!

Det er ikke mange dagene mellom bursdagene til kullene våre, har fått samlet dem godt. I dag er altså Norges første kull med Stabyhoun 5 år gamle, årene har gått utrolig fort. Vi hilser og gratulerer til hunder og eiere! Den titulerte Amigo og Helga-Mari får representere A-gjengen.


Siste nytt fra valpefronten er at Ambra har est ut siste uka, vi har sett det veldig tydelig med våre egne øyne, og jeg var derfor ganske spent i går kveld da jeg fant frem målebåndet. Måtte måle henne flere ganger, men fikk samme resultat hver gang. 8 cm har frøkna lagt seg ut, fra 62 cm forrige tirsdag til 70 cm i går. Jeg begynner å øyne et håp om at det kan være 5-6 valper der, så det blir veldig spennende å se. Om ca 1 uke skal det være mulig å kjenne bevegelser, og det er jo så gøy. Nå synes jeg tiden flyr veldig fort. Her er noen nye bilder av "lille bolle" som jeg har begynt å kalle Ambra. Som dere ser av de to første bildene, er "lille bolle" en spontanapportør, det er ikke veldig ofte at det ikke er noe som bæres av henne. Nesten alle valpene etter Alfi er faktisk det, og det er litt gøy. Da jeg skulle ta disse bildene av Ambra gikk hun bare rundt og logret hele tiden, og det var ikke veldig enkelt å få tatt dem. For da hun først stoppet, så satte hun seg ned.





I kveld har Kirkens Nødhjelp fasteaksjon, og i den forbindelse skal konfirmantene være bøssebærere. Lars og jeg har meldt oss frivillig som tellekorps. Money, money, money.....

Fredag rett etter skolen drar Simen og Anders på konfirmantleir til Bjorli, de kommer hjem tirsdag kveld. Lars og jeg jobber påskedagene til uken, og det blir hjemmepåske på oss i år. Nok å ta tak i hjemme også, både inne og ute. Håper en del av snøen forsvinner til da.

Samme dag skal jeg ha en sånn pleie meg selv dag med besøk hos både frisør og homeøpat, det skal bli godt. Forrige fredag var jeg en tur hos kiropraktor, og det var ikke vondt det heller, men veldig nødvendig.

Lørdag skal pappa og jeg en tur på gården igjen, fortsatt en del å gjøre der. Fikk gjort rent badet, og vasket opp den oppvasken forrige lørdag, i tillegg til en del andre ting. Ikke spesielt morsomt, men det må gjøres.

I går kom selvangivelsen i posten, og denne gangen fikk ikke Lars restskatt, ca 150,- får han tilbake. Jeg får nesten 6000,-, som kan komme godt med. Blir vel ikke akkurat billig å ha konfirmasjon for disse gutta, men det er det absolutt verdt.

Holdt nesten på å glemme Stine og Buffi som hentet hjem BIR og CACIB på NKKs utstilling i Harstad søndag! De var alene, men premieringen er ikke noe dårligere av den grunn - GRATULERER!