torsdag, april 08, 2010

Ting er i ferd med å skje.......

Sent i går kveld begynte Ambra å mase, og var veldig urolig. Jeg fikk satt på varmeovnen og litt varme i gulvet, og merker at jeg har blitt ganske tørr i halsen av å tilbringe natten der. Fikk lagt i aviser og noen gamle dynetrekk jeg har i valpekassen også. Utrolig hva jeg fikk ordnet i natt. Det har ikke blitt så mye søvn, men Lars tok henne inn på soverommet til seg og Anders etterhvert, og da sovnet jeg. Nå peses det noe veldig, og tempen er på vei ned, så vi får bare se hvor lang tid dette tar. Alfi holdt jo på sånn ca et døgn før det kom noen valper.

På vei hjem fra jobb i går dro jeg innom og kjøpte en ny vekt og en boks med melkeerstatning, så da er også det klart. Får vel koke den lille flasken og de smukkene vi har, kokte litt ulltråd i natt. Fotoapparatet er funnet frem, blokka er funnet frem, og de gamle håndklærne som vi bruker til valpene er nyvasket.

Jeg målte Ambra mandag, da det var 8 uker siden paring, og hun hadde lagt seg ut ytterligere 6 cm, så hun er ganske stor ja. Nå er det tydelig å se at valpene har kommet lenger ned, og snart er klare for å komme ut. Har tatt meg en feriedag i dag, kan jo ikke være borte fra Ambra når det er sånn. Jobbet intenst med å bli ferdig med det jeg skulle gjøre i forbindelse med månedsavslutning, og det klarte jeg heldigvis.

1. påskedag kjørte jeg pappa til gården, og fikk hengt opp rene gardiner i stuen. Jeg snakket med han i går kveld, og det har gått veldig bra. I dag skal han få besøk av hjemmesykepleier.

Kommer tilbake når det skjer noe mer her. Her er noen 8 ukers bilder.