onsdag, juli 02, 2008

STOCKHOLM.
Nå har vi vært i Stockholm i ca 1 døgn, og fått installert oss på en helt annen campingplass enn det som var planlagt.

Turen startet søndag kveld, for det ble faktisk det, tiden går utrolig fort når man holder på med pakking. Vi kom faktisk ikke så langt som til Strömstad en gang, men vi rakk innom Nordby og fikk handlet mat. Første stopp ble Dynekil, og vi dro derfra mandag formiddag. Vi bestemte oss for at neste stopp skulle bli Mariestad, og der fant vi en flott campingplass. I går formiddag dro vi videre hit, og målet var Flottsbro Camping. Hadde blitt anbefalt det stedet av en tidligere leder av Stabyhoun klubben i Sverige. Jeg tok kontakt med dem pr mail for veldig lenge siden og fikk vite at de ikke tok forhåndsbooking, så dermed forholdt vi oss til det. Da vi kom frem fikk vi vite at det hadde de endret på etter at de hadde skjønt hva dette arrangementet var for noe. Jeg kan ikke si annet enn at jeg var forbannet. Etter å ha tenkt en liten stund sendte jeg Kenneth inn for å få dem til å finne et annet sted til oss, og det klarte de faktisk, selv om vi ikke ble lovet strøm alle dagene.
Litt flaks var det at Liv og Gunnar, Sianes og Gozitas oppdrettere, kom dit samtidig som oss, dermed kjørte vi i følge alle sammen. Etter litt rot fant vi da omsider frem, og vi ble lovet plass alle dagene. Første natten fikk vi strøm, men vi måtte snakke med dem i dag før kl. 12 for å få vite hva det ble til de andre dagene. Vi måtte flytte litt på oss, men Kenneth og vi fikk strøm, og Gunnar fikk koblet seg til. Det var deilig å omsider få en permanent plass.
Det tok meg ikke lang tid å finne dusjen, og jeg lyver ikke når jeg sier at jeg følte meg som et nytt menneske.
Vi har hatt besøk av Helga-Mari og Amigo, kjempekoselig å se dem igjen. Det gikk dessverre ikke så bra med dem i Danmark på søndag, blå sløyfe ble det. Det var bare en hund av 8 som fikk CK. Skal bli spennende å høre hvordan det går med dem i morgen. Da stiller de på SKFs utstilling, det er det ikke så mange av oss andre som gjør. Vi skal avgårde og stille Siane, og jeg får sitte på med Liv og Gunnar. Da slipper gutta å bli med, for det blir en lang dag. Helga-Mari har fått vite at man bør være der rundt 6.30 for å ha sjans på en parkeringplass i rimelig nærhet.

Nå har vi besøk av Tone og Lexi med familie og de skal være her og grille med oss i kveld. De har leid et sommerhus, og skal være her en uke til. Akkurat nå er resten av gjengen avgårde og spiller mini golf, og jeg er "barnevakt".

Kommer tilbake med resultater i morgen.

I'm sorry, but I don't have time to write this blog in English since the Internet connection is paid by my husbands work. It will take too much time, but I will try to write the results from the dog shows.