tirsdag, mars 27, 2007

AMIGOS STORE DAG!!!!!!
Lørdag ble Amigos store dag i utstillingsringen. Pga at Helga-Mari nylig er ryggoperert hadde hun klart å skaffe seg en profesjonell handler i Kathrine fra Porsgrunn som bare er 16 år. Det ble full pott denne dagen med CERT, CACIB, BIR og BIG 4!!!! Det var 9 raser med i gruppefinalen for grp. 7, og det er en meget stor prestasjon på en NKK utstilling. Vi er utrolig stolte av dere, og tusen takk til Kathrine som stilte velvillig opp og gjorde en kjempejobb med Amigo.
Søndag kveld dro jeg til Stockholm i forbindelse med jobben, bedre å reise da enn med første fly dagen etter. Kom hjem sent i går kveld.
I dag klippet jeg klørne til valpene igjen før jeg dro på jobben, utrolig hvor fort de vokser. Det er ikke bare klørne som vokser, de legger på seg disse småtassene. Nå går vi og venter på at de skal åpne øynene. Merker at det begynner å bli mer av det som kommer ut av dem, hittil har det vært ganske rent og pent i valpekassa, men nå starter nok perioden der vi må skifte oftere. Dette kommer til å ta seg opp uke for uke.
I kveld har jeg tatt for meg Uzy og Ambra, fram med børste, kam og saks. Så utrolig godt å få gjort. Uzy har en pels som vokser i alle retninger over alt, og spesielt på bena. Han ble en langt nettere hund nå.
I helgen hadde Ambra klart å få et sår under den ene bakre poten igjen, så vi måtte ta på dette svenske vidundermiddelet og la henne gå med sokk. Stakkars liten, lørdag kunne hun nesten ikke tråkke ned, men hun glemte det en liten stund da vi fikk besøk av noen valpekjøpere. De er ganske merkelige disse hundene. Søndag kunne hun trå på poten igjen, og i dag tok vi av sokken.
I morgen skal jeg se om jeg kan få gått gjennom Sianes pels, har ikke fått gjort det etter badeturene hun hadde i forrige uke. Homeøpatmedisinen som jeg fikk til henne i forrige uke går ned på høykant. Siane synes det er deilig med "sukkertøy" så hun mates med en og en, skal ha tre pr dag.