torsdag, september 09, 2010

Konfirmasjonen nærmer seg.

Nå er det bare litt over en uke igjen til Simen og Anders skal konfirmeres, og jeg er veldig glad vi skal ha selskapet ute. Formen har vært sånn passe den siste tiden, lite motivert for å gjøre noe særlig, så jeg håper på bedre tider snart. Her er de kommende konfirmantene.


Med Ambra går det veldig bra, da vi var til kontroll for litt over en uke siden fikk hun utvidet antibiotikakuren med 5 dager pga at det var litt hovent der kloa var borte, men ellers så det veldig fint ut. Det skulle vise seg at stedet der kloa var borte ikke var det verste, men etter noen dager fikk Ambra gnagsår av bandasjen, og det irriterte henne mye mer. Dermed måtte hun bruke skjerm litt innimellom og spesielt når hun var alene hjemme. Men, nå er alt bra, og tirsdag fikk jeg faxet inn alle kvitteringer og skademelding til Agria, så da håper jeg å få igjen noen tusenlapper om ikke altfor lenge.

Søndag for to uker siden var Alfi og jeg på utstilling i Drammen, vi hadde fått dommerendring, og jeg var ganske spent på den russiske dommeren. Men, all skepsis ble lagt til side, dommeren var veldig hyggelig, snakket veldig bra engelsk, og det virket også som hun hadde satt seg inn i rasen. Alfi ble BIM, slått av Bailo som virker uslåelig i år, bortsett fra WDS da, hihi.


Quattro fra C-kullet debuterte på valpeshow samme dag og ble handlet av Kenneth. Han oppførste seg eksemplarisk i ringen og fikk en flott kritikk av den finske dommeren. I og med at han var alene i gruppen vant han den, men ble uplassert i BIS.


Kenneth og Bailo vant gruppen foran en Drent, gratulerer! Da var det tid for BIS Veteranfinalen, ingen av hundene ble forhåndsgransket, og vi fikk løpe en runde inn i ringen før dommeren plukket ut de fire som skulle plasseres. Jeg så ikke alle rasene som ble plassert, men gratulerer til Inger og Ronja med BIS 3 Veteran. Jeg har ikke hold for denne påstanden, men satt igjen med en følelse av at dommeren plasserte hunder hun hadde dømt tidligere på dagen. I BIS finalen gikk hun gjennom alle hundene grundig. Kan ikke si at jeg likte bedømmelsesmåten av veteranene, når hun ikke en gang tok seg tid til å se på en og en hund. Men, det er sånne dommere man siler ut til senere utstillinger.

Dagen før var vi på tur i lysløypa med Stine og Xen, og Vibeke og Dina. Jeg hadde med meg Gozita og Alfi, og det var et merkelig vær denne dagen. Mens jeg ventet på jentene regnet det noe helt forferdelig, og jeg søkte ly under et grantre. Men, på hele turen var det ikke et regndrypp, og solen kom også frem.
Kenneth og Gry var i Drammen på utstilling den dagen også, og da ble det BIR og BIG 1 på Bailo, og BIM på Bebe. Hun ble slått av sin mor på søndag.


Denne helgen var Lars og Xit i Fredrikstad, og det ble litt av en helg. Lørdag gikk Xit tre feilfrie løp som resulterte i tre plasser på pallen. Dermed var opprykk nr. 2 i hopp i boks.  Dessverre ble det litt for mange feil på laget til at det ble NM napp. Søndag klarte de siste opprykket i hopp med et feilfritt løp og nok en 2. plass.

Forrige lørdag var det valpeshow i Drøbak, der er det alltid koselig, og ihvertfall når været er bra. Dommer Steinar Balken er så fantastisk flink med både valper og eiere, så dette er en dommer jeg anbefaler nybegynnere å stille for. Fredag kveld kom Bengt med Cayenne, og vi hadde et lite intensivkurs i utstillingsteknikk. Resultatet ble veldig bra, for det ble BIR og BIG 4, og ringsekretæren, som er dommerens kone, mente at Bengt var meget lettlært. At de slo sammen grp 6, 7 og 8 var jeg i utgangspunktet ikke særlig happy for siden det var en i grp 6, to i grp 7 og 5 i grp 8, så jeg ble veldig overrasket over at Cayenne ble plassert. Men, det var jo kjempegøy det da!! Jeg hadde nok i utgangspunktet trodd at Quattro skulle bli BIR, for jeg synes han har en litt bedre bygget kropp, men dommeren hadde litt mer å trekke for på han denne dagen. Begge to oppførte seg eksemplarisk i ringen, og viser helt tydelig at mennesker er de veldig begeistret for.


Lars var på Oslo og Omegns agilitystevne og debuterte i klasse 2 med Xit. Det ble ikke helt de samme resultatene som helgen før, men alt i alt var Lars ganske fornøyd. Kan da ikke regne med at det skal gå helt til topps med en gang.
Søndag var det AG stevne i Drøbak, og selv om det ikke ble helt feilfrie løp, så var det veldig bra. Om kvelden var vi i kirken på samtalegudstjeneste med konfirmantene, og sammen med oss var moren og faren til Lars, og fadderene til Simen; Marianne og Bjørnar. Da Lars og jeg kom sto flesteparten av konfirmantene ute, og gutta var helt på tuppa, for inne i kirken satt nemlig Martin Andresen, Vålerengatreneren. Det viste seg at det var barnedåp denne kvelden, og han var gjest i denne dåpen.

Denne helgen har vi ikke så veldig mye på programmet, men siden det bare er litt over en uke igjen til konfirmasjon så er det enkelte ting som må gjøres. Lørdag er det klubbmesterskap i Follo Brukshundklubb, og Lars skal gå med både Xit og Uzy.