onsdag, september 22, 2010

Vel overstått konfirmasjon!

Nå har vi to "voksne" gutter hjemme på 15 år. Konfirmasjonsdagen som vi har sett frem til så lenge, ble vellykket sammen med familie og venner, og ikke minst et strålende høstvær. Takk til dere som  var med og feiret de flotte gutta våre! Det ble en innbringende dag for Simen og Anders, og jeg kan vel ikke si det samme for oss andre selv om ikke regningen er betalt enda. Her er noen bilder fra den store dagen.

Bordpynten som jeg holdt på med lørdag formiddag på terrassen i vakker sol, guttas aller første sko i str 20, og tre til i str 22. Det var faktisk Lars idé å pynte med Erica, veldig praktisk, for de trenger ikke vann. Hadde nok ikke vært særlig smart med vann i skoene.


Simen og Anders har sunget med ungdomskoret Sjibbolet det siste året.


Gutta på vei ut av kirken, Simen nærmest.


Dette er konfirmantene fra gudstjenesten kl. 11, det var en kl. 13 også.


Simen


Anders
(grunnen til at kappen hans er litt kort, er at han allerede hadde levert fra seg sin, så han måtte låne av en av jentene).


Her står gutta ved det ferdigpyntede bordet. Jeg slapp ganske billig unna med sanger og bordpynten, det andre ble gjort av de proffe som jobber der. Til venstre for gutta under bildet hadde vi en bærbar PC med bilder fra de ble født og frem til i dag.


Her er plassene til Simen og Anders. I tillegg til lillebammene som de fikk av faren sin da de ble født på Ullevål Sykehus, hadde de smukker med navn på som bordkort. Ble kanskje ikke så veldig godt mottatt sånn med en gang.......


Dette er hovedretten som Simen og Anders hadde bestilt. Det var poteter til også, men jeg måtte ta bilde før jeg la på dem.


Lars eldste bror Odd-Henrik, hans kone Birgitte og to barn; Jonas og Ida, underholdt for Simen og Anders. Et veldig koselig innslag.


Farfar Odd holdt en veldig koselig tale til sine første barnebarn. Lars holdt også tale, men da glemte jeg helt å ta bilde.


Dette var desserten, også den spesialbestilt av konfimantene.


Mellom middagen og kaffen ble det tid til noen bilder med faddere og foreldre. Fra venstre Anders fadder Mette, Anders, Simen og Simens faddere Marianne og Bjørnar.


Her er familien samlet.


Nydelig kake, dessverre hadde det nok vært litt for varmt på kjølerommet så kremen var blitt litt sur.


Men, sjokoladekaken var veldig god og mektig.


Simen og Anders var flinke og holdt en koselig takketale.


Noen av gjestene våre.


Alle gutta mine.


Konfirmantene med foreldre og besteforeldre.



Nå er vi tilbake i hverdagen igjen, var ganske trøtt og sliten på mandag, men det var det verdt.

I kveld er det styremøte i Stabyhounklubben, fredag formiddag setter jeg kursen for utstilling i Bergen, dvs i første omgang skal jeg til Granvin i Hardanger. Forrige torsdag fikk jeg en hyggelig telefon fra de som har kjøpt Skjalg fra siste kullet vårt, han skal selvfølgelig stilles ut for aller første gang. Jeg fortalte at jeg hadde planer om å kjøre over Hardangervidda, og da ble jeg invitert hjem til dem, kjempekoselig. De hadde flere ledige rom etter at et par av jentene har flyttet hjemmefra, så da bestemte jeg meg for å takke ja til det, og heller la bobilen bli hjemme.

Ankelen er mye bedre, ikke helt bra, men med min vilje vil jeg stille ut på lørdag. Etter at Bernerklubbens avd Buskerud hadde samme dommer som vi skal ha på lørdag, har jeg blitt så nysgjerrig at jeg nok stiller Gozita uansett hvordan hun blir seendes ut.