torsdag, september 16, 2010

Vond ankel.

Ja, kanskje ikke så ideelt å ha en vond ankel nå rett før konfirmasjon, men sånn er det nå. Forhistorien startet forrige fredag da jeg skulle gå tur med Hilde og My, og jeg hadde med meg Alfi, Ambra og Gozita. Sistnevnte var i et skikkelig drahumør allerede rett etter at jeg tok henne ut av bilen, og det var litt håpløst å ha henne i bånd sammen med Alfi og Ambra. Dermed slapp jeg Alfi, for hun tusler jo bare rundt likevel, og jeg burde nok ha gjort det med Gozita også for hun går absolutt ingen vei uten mamman sin. Men, jeg gjorde ikke det, og det var litt slitsomt den lille strekningen hun skulle gå i bånd før jeg skulle slippe henne. Da vi skulle ta inn grusveien mot lysløypa (der er det asfalt), dro hun skikkelig til og jeg skled på grusen. Jeg fikk tråkket skikkelig over, og det var ordentlig vondt. Hilde tok Ambra og Gozita til jeg fikk hentet meg inn, og selv om det kanskje ikke var så lurt, så gikk jeg denne turen i veldig slow motion tempo. Den bikkja er altså så uvøren at det er vanskelig å beskrive med ord. I fjor høst tok hun kneet mitt. For henne er det ikke noe som heter å ta hensyn, det er opp og frem, her kommer jeg..... Sikkert ikke noe vondt ment, men litt slitsomt.


Da jeg kom hjem fikk jeg Lars til å finne frem en ankelstøtte, det var godt å få på den. Jeg har tråkket over før også, men aldri har ankelen min både vært hoven og så fargerik som den er nå. Hevelsen har gått ned en del, men jeg er skikkelig blå og gul rundt til andre siden av foten. Pensko til søndagens konfirmasjon bekymrer meg faktisk mindre enn at jeg skal stille Alfi for Verdensvinnerdommeren neste lørdag i Bergen. Men, det er enda en uke til, så jeg håper det blir bedre etterhvert.

Hvordan går det med konfirmasjonsforberedelsene? Jo, ikke så aller verst. Det vi ikke er helt i boks med er sanger og taler, men vi skal ta en del av det i kveld. Selvfølgelig gikk en av fargene på laserprinteren tom, så jeg må kjøpe en ny på vei hjem fra jobb i dag. Det koster ca 1000,- pr farge, og nå har jeg skiftet ut alle fargene siden jul i fjor, så jeg håper de holder en stund.

Mine planer ang bordkort har ikke gått helt som jeg ville, men vi gjør en liten vri så blir det nok bra. Har også funnet ut hvordan jeg skal pynte bordet, det blir litt høstlig. Håper været er litt på vår side denne dagen.

I går var det konfirmasjonsfotografering i kirken av alle konfirmantene, og Lars var med og hjalp til med å knyte slips og sette frem det de skulle stå på. Simen og Anders skal til fotografen i oktober, for da er det litt finere høstfarger. Dette har vi avtalt med fotografen, for de vil aller helst ta utebilder, og de har laget seg et utestudio der de holder til. Vi spanderer også på oss litt familiefotografering den dagen, det skal bli spennende. Tar med bikkjene i bilen, så får vi se om det blir noen med dem også.

Ønsker Bernerklubbens avd Buskerud lykke til med utstillingen lørdag, Gozita er fortsatt ikke i pels, men vi får se hvordan hun blir seendes ut etter bad i slutten av neste uke.