onsdag, februar 24, 2010

To uker siden parring.

Tiden flyr ganske fort, helt utrolig at det allerede er to uker siden parringene i Holland. Det er enda altfor tidlig å si noe enda, men de to neste ukene kan vi muligens begynne og ane noe.

Det har gått bra med faren min heldigvis. To dager etter at han ble lagt i respirator på Kongsberg sykehus, også det for to uker siden, tok de han ut igjen. Lars og jeg besøkte han dagen etter at vi kom hjem fra Holland, og da virket han ganske ok. For en uke siden kom han på vanlig sengepost, og fredag skal han på rekreasjon, foreløpig frem til 11. mars. Det er jeg veldig glad for, å sende han hjem på gården alene hadde ikke gått med toalett og dusj i kjelleren, og soverom i 2. etg. Han er fortsatt ganske sliten, men det er ikke så veldig rart synes jeg. Det er først siste uken han har spist vanlig mat, ellers har det vært intravenøst, og det blir man ikke mye sprek av.

Lørdag var Lars og jeg i 2 x 50 års bursdag hos Wenche (Aqua Dog) og Petter. Wenche og jeg ble kjent med hverandre da jeg hadde Sally som var født i 1987, så det begynner å bli noen år siden. Vi feiret Wenche for 10 år siden også, årene går.
Tidligere på dagen var Berit og Baluba på utstilling i Bø, og ENDELIG var det Norske Utstillingschampionatet i boks. Gratulerer så masse!!! Dvs at tre av de seks jentene i B kullet er championer før de fyller 3 år, kjempegøy!


Søndag dro Lars og gutta på to- og fire ben på vinterferie til Espedalen, så da er det jentene som er igjen hjemme. Blir ikke mye tid til å få gjort fornuftige ting på kveldene nå som det er OL, men det er jo til gjengjeld bare hvert 4. år.

Har for tiden ingen store hundeplaner fremover hverken når det gjelder utstilling eller agility, men vi får fortsatt leve i håpet om at det blir valper her i midten av april.

Jeg har helt glemt å skrive om agilityhelgen på Moelven, for det var samme helg som jeg dro til Holland. Planen var at Lars skulle ha bobilen, men den trengte jeg, så da ble det hotellopphold for han. Pga at ingen var hjemme, måtte han ta med seg Alfi også. Anja skulle gå med Uzy, men det gikk ikke så bra på lørdag, for han ville helst til far. Pga mye kræsj på på søndag i forhold til ringer og tid, så droppet Lars å gå med Uzy den dagen. Bortsett fra hoppløpet til Xit på søndag var det ikke mye å skryte av, men 2,00 fp i tidsfeil er litt surt da. Det har kommet nye opprykksregler, og da må også klasse 1 løpene være feilfrie.

Tar med et nydelig bilde av Buffi som jeg fikk tilsendt av Stine.