torsdag, februar 04, 2010

Alfi did it again!!!

Nesten for godt til å være sant, og jeg hadde ikke våget å håpe på at hun skulle klare det. Lørdag var vi på utstilling på Exporama, Hellerudsletta, og vi stilte Gozita, Xit og Alfi. Først ut var Gozita, det var bare 14 påmeldte bernere, 5 av dem gikk ut med blått, og Gozita var en av dem. Det var ikke mye riktig på den hunden den dagen, så den utstillingen får vi bare glemme. Nå er det full røyting, så det blir nok en stund til hun skal i utstillingsringen igjen, og i mellomtiden går hun over i åpen klasse siden hun blir 2 år 18. april.


Jeg var nok litt ukonsentrert en stund etter at Gozita hadde vært i ringen, for plutselig kastet jeg et blikk over i sheltieringen, og der var de kommet i gang med junior hanner. Det ble blått på Xit, masse galt med han også, men dommeren roste han for gemyttet da.


Så foreløpig var det en skikkelig blålørdag. Alfi skulle helt sist i sin ring, og jeg hadde aldri stilt henne for denne dommeren tidligere. Hun dømte veldig strengt, og det ble ikke delt ut mange CK. Det var 8 påmeldte, 1 hanne og 7 tisper. Bailo fikk sin CK, fremskritt fra Bjerke, men i åpen klasse tispe ble det ikke delt ut noen. Kerstins championtispe som vant championklassen fikk CK, også var det Alfis tur. Jeg skjønte på dommeren at hun likte Alfi, men det var tydeligvis noe med bakbensbevegelsene. Hun fikk CK, ble 2 BTK og BIR Veteran, helt perfekt. Den plasseringen er helt utmerket, for da kan vi konsentrere oss om BIS Veteranfinalen. Jeg fikk henne ut i bilen frem til finalene, for da får hun hvile. Jeg tror ikke jeg kommer til å melde på flere ganger på Exporama, for de gulvene er ikke bra for hundene, altfor glatte, syntes det var ubehagelig selv også. Flere hunder fikk at de var trange bak, og jeg tror faktisk at en del av dem ikke klarte å bevege seg ordentlig pga at de bandt seg. Men, så var det tid for BIS Veteran finalen, det var 8 raser med. Dommeren hadde ingen forhåndsbedømming da hun ønsket å gjøre all bedømmelsen inne i ringen. Alfi sto helt sist, bak en knøttliten hund, og fikk ihvertfall ikke vist bevegelsene sine da vi løp inn. Men, siden dommeren var så grundig inne i ringen, så fikk vi da vist dem der. Denne dommeren plukket ut de fire som skulle plasseres, og da hun kom ned til oss, plukket hun ut Alfi - JIPPI!! Hun ble BIS 4 Veteran for andre gang, og det er ganske imponerende at hun har blitt plassert de to gangene hun har vært stilt i veteran. Synes det er litt tøft gjort av dommerene også, med en såpass sjelden rase. Nå begynner jeg å tro at hun tar opp arven etter Siane. Men, også hun skal få en lang pause nå, siden også hun har begynt å røyte.



Søndag ble en skikkelig avslapningsdag, der jeg stort sett satt ved PCn og oppdaterte litt hjemmesider, og ordnet med bilder. Hadde egentlig tenkt meg en tur på besøk til pappa på Kongsberg Sykehus, men han sa at jeg kunne bare holde meg hjemme. Det er nå en uke siden han ble operert, og han har ligget på intensivavdelingen hele uken. Operasjonssåret har væsket en del, og de har vært litt bekymret for han siden han har vært veldig slapp. I går formiddag fikk jeg en telefon fra sykehuset der de informerte meg om at han skulle opereres på nytt i går ettermiddag. Jeg snakket med dem i går kveld, og operasjonen hadde gått helt bra, men nå er det viktig at han får sove ordentlig, for jeg tror han har vært ganske engstelig. Tirsdag hadde han hatt en del skjelvinger, og jeg tror faktisk han var redd for å dø. Han har også sikkert mamma friskt i minne fra hennes siste dag, da skalv hun veldig. Derfor er det viktig at han nå får slappe av. Sykepleierene på intensivavdelingen har vært helt fantastiske, jeg har ringt hver eneste kveld, og de har holdt meg godt oppdatert. Jeg skal ringe i kveld også, og da skal jeg høre om jeg kan en tur fredag tidlig ettermiddag. Svigermor har sagt at hun kan bli med for å holde meg med selskap i bilen, og det er så utrolig deilig å ha en så flott svigerfamilie.

Men, før jeg kan reise til Kongsberg, må Ambra og jeg en tur til Veterinærhøyskolen for å ta ny blodprøve. Vi var der i går formiddag, kom 1/2 time for sent, men vi var ikke alene om det i det trafikkaoset som var i går. Blodverdien var bare på 4, selv om utstryket så veldig fint ut. Husker sist med Alfi, da hadde verdien steget i en rekordfart, så det blir spennende i morgen ettermiddag når vi får svar. Men, vi reiser da tidligst lørdag morgen. Er veldig glad jeg slapp å reise i det været som var i går. Har fått veldig god kontakt med hannhundeier, som nå har funnet en vintercamping til oss, det så utrolig fint ut der, men jeg har ikke fått noe svar fra dem enda. Det er for tiden en kinesisk lysutstilling i nærheten der som varer til 7. februar, men han sa at det er mulig at den blir forlenget pga at den er så godt besøkt. Var inne på hjemmesiden der, og det så veldig flott ut.

Lars skal på agilitystevne på Moelven denne helgen, og må dessverre bo på hotell siden vi andre trenger bobilen. Alfi blir med han siden jeg skal ha med Gozita og Ambra, så det blir ganske dyrt, men sånn er det. Ikke alltid at alt klaffer.

Legger ved noen bilder fra søndagen da Simen og Anders ble presentert i kirken sammen med de andre konfirmantene.

Ungdomskoret Jibbolet

Anders til venstre, og Simen til Høyre.































                 




                                   Her er noen av konfirmantene, det sto noen flere til venstre for presten.