onsdag, januar 06, 2010

GODT NYTT ÅR!!!

Vi er nå inne i 2010, og i dag har Alfi bursdag, 8 år er hun nå. Tenk at jeg har fått en ny veteran, gleder meg til å stille henne i veteranklasse. Det er noe spesielt med det, og jeg er litt spent på om hun kan hevde seg i BIS veteran finalene, men det vil tiden vise. Har i første omgang meldt henne på til NBSKs utstilling i Letohallen søndag 17. januar, skal stille Gozita og Xit også, og til NSBKs utstilling på Exporama lørdag 30. januar der også de to andre skal stilles. Hun har begynt å felle nå, så jeg melder nok ikke henne på noe mer fremover. Har tenkt å stille henne i veteranklasse på verdensutstillingen siste helgen i juni, så håper hun er i pels da.




Jeg hadde egentlig tenkt å blogge litt mens jeg var hjemme i julen, men tiden bare forsvant, også fikk jeg problemer med å komme inn på mail og internett. Det var tydeligvis Normanns brannmur som lå og sperret, men det verste var at vi ikke klarte å få fjernet det programmet. Og Support var selvfølgelig stengt, så det så. Skal ikke påstå at jeg var veldig fornøyd, men da ble det tid til litt andre ting enn å sitte ved PCn, som å ligge på sofaen og se på TV.

Julaften var vi hos svigermor og svigerfar, der alle tre brødrene Pinderud med familier var samlet, bortsett fra to barn som var hos sin mor. Faren min var også med, og han var faktisk hos oss helt til 1. nyttårsdag. Vanligvis pleier han å reise hjem 2. eller 3. juledag, men nå ville han være lenger, og det var jo koselig. Han er ikke særlig brysom, så det er ikke plagsomt for oss at han er på besøk. I romjulen tok han en handletur til Årjäng for å kjøpe tobakk, og da handlet han med seg hjortebiff som vi hadde på nyttårsaften. Den dagen ble stille og rolig, bortsett fra når det smalt som verst rundt kl. 12. Merker at det har blitt mindre smelling utenom akkurat den kvelden, og det er ikke meg i mot. Ambra har brukt DAP halsbånd siden midten av desember, og rett før jul kjøpte jeg sånn DAP som jeg satte i stikkontakten. Ambra lå mye under trappen i hundesengen den kvelden, men jeg var innom henne flere ganger, og hun skalv ikke sånn som hun har gjort tidligere. Da det var som verst gjorde hun det, men jeg syntes ikke det var så rart. Da jeg skulle gå tur med henne og de andre jentene søndag kveld, begynte det å smelle da vi sto ved porten, riktignok et stykke unna. Ambra stoppet opp litt, og jeg avventet hva hun ville, men trangen til å gå tur var sterkere heldigvis. Det ser ut til å gå den riktige veien med Ambra, så sånn det er nå, kommer jeg nok til å parre henne. Kommer til å fortsette med både DAP halsbånd og den til å ha i veggen, for det har fungert utrolig bra. Men, det er ikke antydning til løpetid enda, heldigvis. Planen min er at det blir i løpet av februar, så jeg håper det blir det.

Her er noen bilder fra julaften.


Ida og Simen





Litt kunst hos svigermor og svigerfar


Ida, Birgitte, Tore, farmor Gerd, Jonas


Jonas fikk hatt til jul


Tore, Selma, Trine og faren min

30. desember var Gozita og jeg på Romjulsutstillingen i Letohallen, og jeg var ikke i spesielt god form, da en forkjølelse hadde fått satt seg godt fast følte jeg. I og med at det var så kaldt ville jeg ikke ha Gozita liggende i bilen, og dermed ble hun liggende inne i hallen en ganske god stund før det var vår tur. Av erfaring er ikke det særlig gunstig for henne, for hun blir rimelig lei, og oppfører seg deretter inne i ringen. Vi hadde på ingen måte dagen, og det ble en blå sløyfe. Om det var på grunn av at hun var trang bak vet jeg ikke, for hun har fått rød tidligere selv om det har blitt kommentert. Det jeg stusset litt på nå var at hun kunne hatt bedre ører og pels, for hun er i absolutt full pels, og jeg skulle gjerne likt og visst hva det var som var feil med de ørene. For meg virket dommeren ganske arrogant der han til tider gikk med hendene i lommen og og til tider så rimelig uinteressert ut. Tror ikke jeg skal bruke mer penger på han.



Til helgen, dvs fredag formiddag reiser Lars til Kristiansand, Uzy og Xit skal gå agility både lørdag og søndag. Jeg skal bare være hjemme, deilig, sammen med Simen og Anders. Håper det blir litt mildere, for sånn det er nå, ca -15-20 grader, tør ikke jeg med min astma være noe særlig ute. Men, inne er det også nok å gjøre, julen skal ryddes bort, bortsett fra stakene i vinduene, de må være litt lenger for det er så koselig. Det går noe enormt med telys her hjemme, og nå måtte vi også få tak i noe ved. Tror ikke vi har brukt peisen de to siste årene, men nå var vi helt nødt. Nyttårsaften kjøpte vi to sekker med ved, og sist søndag dro Lars og gutta på hytta for å hente et lass. Det holder ikke med strømfyring nå.

Denne helgen er det My Dog i Göteborg, jeg lurte en stund på om jeg skulle ta en tur, men det er så håpløse parkeringsforhold der, så med bobil er det helt uaktuelt. Og jeg fant ut at det var ganske langt å kjøre frem og tilbake en dag, så jeg droppet det. Men, til de som skal ønsker jeg lykke til!