mandag, mars 30, 2009

SIANE - MESTVINNENDE VETERANTISPE 2008.
Premie, diplom og "vandrealbumet" fikk jeg på NBSKs årsmøte lørdag, og det var litt rørende. Kjempegøy at Siane vant, med den knappeste margin - 1 poeng, men hun klarte det. Før henne har halvsøster Sixtine vunnet de tre siste årene (samme mor), og to før der igjen var det mamma Kindy. Egentlig ganske utrolig! Lederen i klubben nevnte at det her var snakk om blodslinjer, og det kan man vel trygt si.

Så litt tilbake i tid.
Lørdag 21. mars fikk jeg trent litt med Gozita, det blir liksom ikke tid til mer enn en gang i uken, skulle gjerne sett at det ble mer. Kanskje det blir litt enklere nå som det er lenger lyst om kveldene. Det ble mest fokus på dekk, og denne gangen var jeg så sta at jeg hadde bestemt meg for at hun skulle klare det uten godbit. Og med litt tålmodighet (som jeg vanligvis ikke har altfor mye av) gjorde hun det. Da var det tjohei og frem med leken. Det ser ut som det tar litt tid før ting trenger inn i hodet til denne unge damen, men vi får håpe det sitter når det først kommer inn der.

Søndag dro jeg ved 9 tiden med retning Karlstad og den svenske Stabyhounklubbens årsmøte, hyggelig å treffe venner jeg har hatt kontakt med den siste tiden. Der ble det banket igjennom at det ikke skal registreres valper etter foreldre med HD, formelt skal det også gjennom i SKF (Specialklubben for kontinentale fuglehunder) og SKK før det er gjeldende. Jeg var hjemme rundt kl. 19.30, og rakk å handle litt mat på veien hjem.

Mandag 23. var det tid for ny hundebursdag, denne gangen var det A-kullet som fylte 4 år, Norges første kull med Stabyhoun! På formiddagen var jeg hos kiropraktor - deilig.

Onsdag kveld møte på skolen med FAU kontaktene på 8. trinn.

Torsdag hadde jeg med 4 hunder til Toril Malmer; Alfi og Uzy fikk ny rabiesvaksine, fikk sjekket en liten kul i øret på Xit, men skal se det an. Passer alltid på at Siane får knekt opp litt i nakken, og en runde med akupunktur.


Her ligger Siane med masse nåler rundt omkring på kroppen.


Fredag morgen leverte jeg Ambra på Ekeberg Dyreklinikk, nye røntgenbilder og skifte av bandasje, så frisøren, en liten tur hjemom for å spise litt sen frokost før jeg tok med meg Siane til Wenche på Aqua Dog. To luksusdager for Siane, men vet ikke om hun er helt enig i det. Vanntredemølla er fortsatt dritkjedelig, særlig i pausene, men Wenche mente Siane var roligere under selve massasjen, virket som hun ga uttrykk for nytelse mer enn jeg har sett tidligere. Hentet Ambra på vei hjem, bildene var fine, og det ser ut som bruddet gror bra.

Lørdag det nevnte årsmøtet, hadde store planer om å trene Gozita da jeg kom hjem siden møtet var så tidlig ferdig, men jeg var altfor trøtt da jeg kom hjem.

Søndag var det tid for å være litt husmor, og jeg fikk gjort en del. Uzy fikk seg en gjennomgang med børste og saks, rakk ikke han for tre uker siden da jeg tok de andre. Siane fikk seg også en runde med kammen, dette synes hun er veldig slitsomt nå, så vi holder ikke på så lenge av gangen. Klippet klør på Alfi, Ambra (tre ben) og Uzy før jeg børstet gjennom Xit. Tok med meg Gozita ut på litt tur før vi trente. Vi pleier alltid å varme opp med litt lineføring, og hun gikk altså så utrolig fint. Det andre gikk ikke like bra, men avslutningen med sitt, bli og innkalling gikk kjempebra. Jeg holdt på å glemme utstillingstreningen vår, men fikk gjort litt av det også. Dro hjem og matet hundene før jeg tok med meg gamlingene Siane og Alfi på tur. Fant en ny runde vi kunne gå, ok med litt forandring. Skulle ikke tro at Siane er nesten 10 år, hun går aldri bak meg på tur, alltid foran, og det er helt greit.

I morgen skal jeg på Bernertreff i Oslogruppa, lenge siden sist, like før jul, så det er på tide å få hentet kalenderene. Onsdag blir det vel muligens FAU møte, fredag skal Ambra skifte bandasje igjen og da er det påskeferie!!!

Bildet under viser Ambra i bilen på jobben. Hun er kjempeflink, har på henne dekken de dagene det er litt kjølig. Hun er nemlig ganske avrøytet akkurat nå, og vil jo ikke at hun skal fryse.