søndag, mars 01, 2009

UKEN BLE IKKE HELT SOM PLANLAGT.
Denne uken ble ikke helt som jeg hadde tenkt. Jeg var veldig optimistisk med tanke på at jeg skulle begynne på jobb tirsdag, men sånn gikk det ik
ke. Våknet den morgenen med kraftig urinveisinfeksjon, og kan ikke si at det var spesielt fristende å gå på jobb i den tilstanden etter 5 uker hjemme. Fikk antibiotikakur, også skal jeg gå på forebyggende etter det. Siste halvår har jeg vært mye bedre etter at jeg begynte å drikke Green Tea Lemon, men nå ser det ut til at jeg har blitt immun, veldig dumt. Har hatt to urinveisinfeksjoner ganske tett igjen nå. Forrige gang jeg ble satt på forebyggende ble jeg helt satt ut, utrolig slapp i kroppen. Håper ikke jeg blir det igjen, har fått noe annet nå. Men, i morgen skal jeg være tilbake på jobb, håper jeg.

Fredag ettermiddag var Ambra og jeg tilbake hos homeøpatistudentene (egentlig heter det vel veteropati), jeg synes jeg så en liten bedring, men er forberedt på at det ikke er gjort over natten å få bukt med hennes problemer. Vi jobber med saken.

Denne helgen har jeg hatt pelsstell på 5 av 6 hunder, Uzy er den eneste jeg ikke har rukket. Vi skal ikke på noen utstilling i nær fremtid, men noe må taes innimellom likevel. Både Alfi og Ambra hadde fått veldig lang pels på både ører og poter, og ble ganske mye nettere etter en klipp. Alfi hadde også fått enorm pels under magen pga steriliseringen for ca 1 år siden, så det ble en del pels som ble klippet bort der også.

Jeg har kommet i gang med lydighetstrening av
Gozita, for vi har hatt ganske lang pause nå etter kursene hos Din Beste Venn i høst. Den leken vi brukte på de kursene var hun bare sånn passe opptatt av da, og den har ligget i skuffen frem til nå. Men, skal si den var populær, utrolig gøy å bruke den som motivasjon som et stort supplement til godbiter. Vi har en del å jobbe med, for det var dessverre altfor lite jeg rakk å trene mellom kurskveldene i høst. De to tingene jeg har begynt å jobbe med nå, er sitt og bli sittende, og dekk og bli liggende. Det er ganske mye energi i denne hunden, og derfor er det godt å ha kommet i gang igjen. Veldig synd at det ikke blir noe trening i løpet av denne uken, men kveldene er ganske opptatte.

I morgen fyller Xit 1 år, og vi skal i bursdagsselskap til oppdretteren i morgen kveld. Tirsdag kveld regner jeg med å jobbe en del overtid, for jeg regner ikke med å få gjort så veldig mye utenom telefonene på dagtid, men det kommer sel
vfølgelig an på om det er fullt kjør eller ikke. Har også basert meg på litt overtid onsdag kveld. Torsdag skal Politiet holde et foredrag på skolen om rus, og det kan være greit å få med seg. Lars kan dessverre ikke være med, for Follo Brukshundklubb arrangerer bronsemerkeprøve i agility, og de er det ikke så mange av. Xit skal få prøve seg før han skal på agilitykurs om to uker.

Her er noen bilder som jeg tok av Gozita og Ambra etter at Lars og gutta hadde dratt på vinterferie for to uker siden. Er veldig fornøyd med dem, og det hjelper at det er sol og ikke skygge.