torsdag, mars 19, 2009

UZY STAKK AV.
Jepp, og det gjorde han forrige onsdag, og det ble ikke billig - ikke det heller. Jeg telte faktisk ikke hunder da jeg kom hjem fra jobben den dagen, Lars var opptatt med å sette opp nye garderobeskap på soverommet, og gutta skulle på fotballtrening. Det var da jeg skulle gi hundene mat ca kl. 20.30, at jeg fant ut at det var en som manglet. Lars gikk ut, og samtidig ringte han politiet/Viking, og fikk vite at gutten var hentet på ICA rett nedenfor oss kl. 17.15. Egentlig litt flaut å ikke oppdage det tidligere, og heldigvis at det ikke var noen "slemme" som hadde funnet han. For det er jo ekstraordinær båndtvang, og Uzy hadde ikke halsbånd på seg engang. Men, han er chipet da, og registrert både i NOX og Dyreidentitet. Lars måtte ringe en gang til før han dro for å hente gutten, og jeg fikk han til å spørre om de hadde lest av chipen. Det visste ikke damen, men da Lars hentet Uzy fikk han vite at det gjorde de med alle hundene som kom inn. Men, ringe, det gjør de ikke før det har gått ca 1 døgn, og ingen har etterlyst hunden(e). Kr 1650,- kostet det å få Uzygutten ut derfra, ikke spesielt gøy akkurat det.

Torsdagen var vi på årsmøte i Marikova Vel som det heter der vi har hytte litt innenfor Drøbak, og det gikk jo greit. Jeg rakk såvidt hjemom for å snu i døra.

Fredag var det kontroll med Ambra, og det ble byttet bandasje under og over skinna. Det benet kommer til å bli tynt nesten som en blomsterstilk når disse 6 ukene har gått, tror jeg. Ambra liker seg ikke på venterommet hos veterinæren, hun er den eneste hunden jeg har hatt noen gang som ikke gjør det, men så er hun den eneste jeg har hatt som er litt sånn pinglete også. Men, skjerm og ligge i bilen, det takler hun som bare det. Sånt sett er hun faktisk den eneste hunden jeg har hatt som ikke stresser med den helsikes skjermen. Ambra ligger vanligvis mye i hundesengen under trappen, og når hun går dit for å legge seg, må hun ha på skjerm. Etter at hun har fått på seg den, tar det normalt ikke så veldig lang tid før hun kommer tuslende opp. Hun har nok funnet ut at det er bedre å være sosial uten skjerm. Ellers beveger hun seg nå nesten som hun ikke har den skinna i det hele tatt, og det er litt godt, så belaster hun ihvertfall ikke det friske benet så mye. Etter jobb i dag er det ny kontroll, og mandag skal hun leveres inn fordi de skal ta nye bilder.

Før besøket på Ekeberg Dyreklinikk fikk jeg også gjort en del hjemme, og det var godt.
På ettermiddagen kom pappa på besøk, han hadde vært på harrytur til Sverige først, og hadde med seg hjortebiff til oss, nam.

Lørdag og søndag var Lars og Xit på agilitykurs, og det gikk selvfølgelig veldig bra. Xit er nok visstnok en coming star iflg bloggen til Ranveig (de har jo trent en del sammen hjemme hos henne i vinter). Lørdag fikk jeg ikke gjort noe som helst hjemme, det var jo så enormt mye sport på TV, så jeg kom aldri i gang. Søndag derimot skjerpet jeg meg, og fikk gjort ganske masse. På turen med Siane og Alfi søndag ettermiddag måtte jeg ta noen bilder med mobilkamera, været var jo så strålende.



Etter den turen hentet jeg Gozita, gikk en tur med henne, og trente litt lydighet og utstillingstrening. Jeg byttet bevisst plass i forhold til der vi har trent tidligere. Kommandoen "sitt" begynner endelig å sitte, det tar sin tid. Dekken får vi bare fortsette å terpe på, det løsner vel der også til slutt.

Tirsdag 17. mars var B kullet vårt 2 år, nå er det altså åpen klasse på utstilling som gjelder. Bebe mangler et lite cert, Baluba mangler NKK certet, så vi håper på ihvertfall to nye utstillingschampioner dette året. Den kvelden var det styremøte i Norsk Stabyhoun Klubb, vi skal ha årsmøte 25. april og vårt første offisielle treff som klubb på Frya 12. - 14. juni. Da blir det bl.a. uoffisiell raseutstilling.

Lørdag skal Aramis stille på Svensk Vinnerutstilling i Malmö, er visst påmeldt 23 stabijer, så der blir det hard konkurranse. Ønsker dere lykke til Pernilla! Den dagen er det 1 år siden Berit og jeg hentet Baluba i Åndalsnes, og det kan vel ikke sies å være noe annet enn en supervellykket omplassering. Tusen takk Berit og Rune, for at dere tok så godt i mot Baluba! Denne dagen skal Berit og Baluba prøve seg på bronsemerket etter noen ukers trening, ønsker dere LYKKE TIL!!!