tirsdag, april 24, 2007

VALPENE HAR BLITT 5 UKER.
Ja, nå er de faktisk snart 5 1/2 uke, og tiden går så fort. Jeg synes tiden har gått mye fortere denne gangen enn for 2 år siden. Det synes Simen og Anders også. Kan jo hende at det har noe med å gjøre at vi er litt mer erfarne nå enn sist, og ikke fullt så mye på tuppa. Nå er det full fart ute i stua, dvs akkurat nå er det helt stille. 5 av valpene har fordelt seg på de to saccosekkene, og 3 ligger inne i valpekassa. De blir ganske fort slitne av å være i stua. I dag sto de og skrapte på terrassedøren og ville ut i duskregnet, og det fikk de. Jeg kjøpte noen flere leker til dem i går, bl.a. en høne, den syntes Ambra var veldig fin, og et par litt store baller + en annen leke og noen små tyggeben. Dem har de ikke fått enda, og jeg er redd noen kommer til å bli tatt av enkelte andre her.

Valpene er bare så gode......de er nesten til å spise opp. Søndag fikk vi besøk av Lise og Mari, de har Mira fra det første kullet. De koste seg veldig, og truet med å ta med seg en av valpene. Før de dro fikk vi hilse på Mira som hadde sittet i bilen, og hun kjenner oss fortsatt igjen. Det er så koselig. I går kveld hadde vi besøk av familien som eier Douglas, han kommer fra Kennel Molargården. Hele familien, både store og små, hadde det fint med valpene virket det som. Nå har det blitt sånn her at ingen slipper inn uten å ha med seg aviser til oss, det har blitt en form for inngangspenger for å få se på valpene.........neida tulla. Men, det er stort behov for det her akkurat nå. Fikk ikke spart så lenge som jeg ville pga de plutselige forandringene av valpeplanene. I morgen kommer Mette som eier Leija fra det første kullet. Veldig koselig at de "gamle" kjøperne engasjerer seg så veldig i dette kullet også.

I dag er det bare en uke igjen til valpetesten, og det går fort. Etter den får alle vite hvilken valp som blir deres. Det blir spennende det. Jeg er også kjempespent på å høre hvordan hver enkelt valp er i forhold til det bildet jeg har dannet meg av dem. Ser jo at enkelte er mer atale enn andre, men vanligvis kan det være helt annerledes når de blir tatt ut av flokken og ikke har støtte av dem lenger.