onsdag, april 18, 2007

UKENE BARE FORSVINNER.
Nå synes jeg at dagene og ukene bare forsvinner i en forferdelig fart. Døgnet er for min del helt snudd opp ned. Er ikke i seng før ca 01.00 hver eneste natt, etter at gutta har dratt på skolen går jeg og legger meg, og står ikke opp før ca 9.30.

Valpene spiser godt, og det ser vi på vekten, vi veier dem to ganger i uken for å følge litt med. Vi har hatt dem en del ute i stuen nå, og det er så fasinerende å se at de blir tryggere og tryggere for hver gang. I kveld var det 3 av dem som våget seg ut på terrassen. Vi har hatt besøk av både valpekjøpere og familie i kveld, så nå sover de veldig godt.

Tirsdag 1. mai blir det valpetest på kullet, og etter at den er gjennomført vil valpene bli fordelt til sine respektive eiere.
Lørdag 5. mai skal de veterinærsjekkes på Ekeberg Dyreklinikk.

Mandag var jeg på Asker Dyreklinikk med Siane og Alfi. Siane fikk på plass den vonde nakken, og Alfi fikk sin rabiesvaksine. Siane fikk også litt mer akupunktur når vi likevel var der. Vi har ikke gitt henne noe mer Rimadyl, og det ser ut til å fungere bra uten, heldigvis. Benyttet anledningen til å få med noe mer resept, kan være greit å ha liggende til den gamle damen.

Det er nå bestemt at Siane og jeg reiser til Sveits i midten av august. Den sveitsiske Bernerklubben arrangerer 100-års jubilumsutstilling, og det må vi få med oss. Vi reiser sammen med Lillian som har to bernere, den ene fra samme oppdretter som Siane. Hotellrom er bestilt, og jeg har satt meg opp på noen feriedager. Den helgen skal Lars, Simen og Anders på fotballcup i Sandefjord, det betyr at vi for første gang på de 20 årene vi har hatt hund må sette de tre andre på kennel. Har funnet en som holder til ikke langt herfra, og som anbefales av Din Beste Venn. Snakket med dem i dag, og prisen var det ikke noe å si på. Skal ta meg en tur om en stund for å sjekke forholdene. Hundene kunne ihvertfall få gå sammen.

I dag kom fakturaen fra NKK på kullregistreringen, den er lagt inn for betaling i morgen, men det sto at det kunne ta ca 2 uker før jeg får registreringen. Da er det bare å vente tålmodig.