fredag, april 13, 2007

DENNE UKEN
Ja, denne uken har vært litt hektisk føler jeg. Tirsdag fikk jeg dratt innom NKK på vei til jobben med forhåndsregistreringen av valpene, og da jeg sto der og skulle betale med kort ville ikke den trådløse betalingsterminalen virke. Tilslutt fant vi ut at de like gjerne kunne sende en faktura, pengene er uansett satt av til det. På kvelden fikk vi besøk av Gry, Kenneth, André og Tuva som var her for å se på valpene.

Da jeg kom hjem fra jobben onsdag hylte Siane da hun kom mot meg, og Lars kunne fortelle at det hadde hun gjort flere ganger den dagen mens jeg var på jobben. Jeg satte i gang med massasje, for jeg trodde selvfølgelig at det var hofta som var det ømme punktet. Etterhvert begynte jeg å se at hun hadde problemer med å vri hodet den ene veien, og mine mistanker gikk da til nakken. Ringte både oppdretter Liv og veterinær Toril Malmer. Vi gir henne Rimadyl frem til mandag kveld, da har jeg fått time hos Toril som i tillegg til å være veterinær også er utdannet homeøpat og innenfor kiropraktikk. Onsdag kveld var jeg på årsmøte til Follo Brukshundklubb så den kvelden ble ganske hektisk. I går kveld kom jeg til å sjekke vaksinasjonsattestene til de andre hundene, og da fant jeg ut at Alfi må ha ny rabiesvaksine før 5. mai. Dermed blir hun også med i samme slengen. Det ser ut til at Rimadylen hjelper for Siane, og til tross for smerter har matlysten heldigvis vært der hele tiden.

Denne uken har valpene fått kjøttdeig blandet i grøten, og det har vært utrolig populært, det smakte nok mye bedre enn bare grøt. I går fikk de den første ormekuren, og de fikk også litt brød med leverpostei. Seks av valpene slikket i seg ormekuren som det skulle være deilig mat, to av dem måtte jeg putte det inn i munnen til. Satte også frem litt uttynnet lunken Cultura til dem. Det var nok litt rart, men en del av dem slurpet det i seg. En av dem var nok litt grådig med en gang og fikk seg en liten overraskelse, rygget tilbake og ristet seg som bare det. Mette og datteren Vibeke var på besøk om kvelden for å ta en titt på godingene. Det er så utrolig å se Alfi når Mette kommer på besøk, det er superfavoritten hennes, og det sitter igjen fra den gangen vi var på tur til Holland for å stille henne. Jeg kjørte, og Mette var hundelufter hele tiden. De to knyttet veldig sterke bånd den gangen.

I dag skal jeg til frisøren når Simen og Anders kommer hjem fra skolen. Etter det skal jeg innom Europris for å kjøpe flere ryer til valpegården, også skal jeg til Din Beste Venn for å kjøpe leker til valpene. Har fått en flott avtale med dem når det gjelder innkjøp av diverse utstyr.

I morgen blir det årsmøte i Norsk Berner Sennenhund Klubb, og da forsvinner den dagen. Dermed er det ikke sikkert at jeg får lagt ut bilder av valpene før enten sent om kvelden eller søndag. Søndag får vi besøk av han som skal ha en av hannene fra Sverige.