torsdag, oktober 07, 2010

Litt stille uke.

Ikke så veldig mye å fortelle om fra siste uken. Jeg fikk gjort litt husarbeid i løpet av helgen, også holder vi på med litt ommøblering. Jeg har fått på plass PC bordet jeg kjøpte for 500,- på Finn.no og er veldig fornøyd med det. Har fått plasser til en del permer og litt andre ting, bilder kommer senere. Rommet der vi har hatt spisestuen skal gutta overta, og den blir flyttet der vi har hatt valpegården når vi har hatt valper. Møblementet som vi arvet etter Lars farfar har blitt sagd i stykker og levert på Grønmo, det var nok litt vemodig for Lars akkurat det.

Lars var på agilitykurs med Xit både lørdag og søndag, og var veldig fornøyd, gutten oppførte seg bra til tross for løpske tisper hjemme. Og jeg må få si at jeg synes dette med at det er bra å ha flere tisper som løper samtidig, er veldig oppskrytt. Nå skal det sies at det er Ambra som er verstingen her, og hun går nesten Xit en høy gang med å være supergira. Så fort hun får sjansen byr hun seg frem for Gozita, og sitter på ryggen hennes. Gozita bryr seg egentlig ikke så veldig, men blir jo dratt opp innimellom. Så nå er det ikke nok med å skille tisper og hanner, men det må også skilles på disse to tispene. Simen og Anders har hatt høstferie denne uken, og de har vært veldig flinke til å være hjemme med disse gærningene. Får se litt hva vi gjør neste uke, kanskje en av jentene får bli med i bilen på jobben.

Tenåringer har godt sovehjerte, og det fikk vi virkelig erfare søndag morgen. Alfi camperer sammen med Anders om natten, og da hun satt og bjeffet lenge uten at noe skjedde, måtte Lars til slutt stå opp og slippe henne ut. Det hjalp ikke at jeg ropte inn fra rommet ved siden av heller. Utpå ettermiddagen maste hun veldig om å få komme ut hele tiden, og jeg ble med henne ut en gang for å få konstatert det jeg trodde, at hun hadde fått urinveisinfeksjon. Jeg ringte til Oslo Dyreklinikk og fikk time kl. 21, noe jeg syntes var litt lenge til. Mens jeg lette frem tlf.nr. til Veterinærhøyskolen ringte de tilbake og sa de hadde fått en avbestilling kl. 19, den tok jeg. Stakkars jenta, jeg vet alt om hvor vondt dette er. Det var ingen tvil om at det var urinveisinfeksjon, men heldigvis hadde hun ikke feber, og det kjentes ellers greit ut. Så hun fikk en dose med antibiotika og noe smertedempende + en ekstra tablett til morgenen etter. Det ble ingen billig fornøyelse en søndag kveld, så det er godt å ha forsikring ja. Har ikke hatt mye bruk for den på henne tidligere, heldigvis. Det går ihvertfall mye bedre nå, og jeg skal levere inn en urinprøve etter 10 dager som kontroll.

Dette bildet ble tatt etter at Alfi hadde blitt Norsk Utstillingschampion på Bø februar 2004.


I morgen ettermiddag skal vi til fotografen for å ta noen konfirmasjonsbilder og kanskje litt familiebilder før Lars og jeg tar med oss Alfi, Xit og Uzy til Hamar. Alfi skal stilles på lørdag og gutta skal gå agility på søndag.