torsdag, oktober 21, 2010

En helt vanlig uke.

Hele forrige blogg ble viet til Alfis fantastiske plassering på Hamar, og dermed gikk en annen plassering litt i glemmeboken. Helga-Mari og Amigo var på en uoffisiell utstilling arrangert av Haugesund og Omegn Hundeklubb søndag 10. oktober, og Amigo ble plukket ut blandt de 6 beste i BIS finalen, men ble uplassert. Uansett, en flott plassering. Gratulerer!


Fredag formiddag var det et strålende vær, og jeg tok med meg Alfi, Ambra og Gozita på tur i lysløypa vår. Underveis fant jeg en stubbe som jeg la godbiter på, og Gozita var ganske rask på labben. Ambra hang ganske godt med hun også, mens Alfi ikke brydde seg nevneverdig.




De er ganske forskjellige når vi går på tur disse hundene. Ambra driver nesten med rundering der hun søker ut og kommer tilbake hele tiden, Gozita løper litt hit og dit, men ikke for langt unna mor må dere vite, og Alfi går og tusler i sitt eget tempo. Damen blir 9 år i januar, så hun er en godt voksen dame, men i veldig fin form.


Denne dagen hadde jeg tatt bilen opp til parkeringsplassen, for jeg hadde planer om å gjøre litt med hundene da turen var ferdig. Ambra har de siste årene hatet utstilling, og selv om det nå er veldig lenge siden hun har hatt på seg et utstillingsbånd, så viste hun tydelig at dette ikke er gøy. Hun la på ørene når jeg hadde fått på henne det båndet, men vi løp litt og stilte litt opp, også får jeg prøve om dette kan bli litt gøy etterhvert. Ambra har fått en veldig mye finere kroppsform nå etter valpekullet, og pelsen har også kommet tilbake, bortsett fra en del på halen da. Det hadde vært litt gøy om vi kunne fått de to siste småcertene på henne, men vi får se. Jeg får bruke en del tid på henne i vinter, så får vi bare håpe.
Det ble både lydighet- og utstillingstrening med Gozita, ikke så veldig mye av førstnevnte. Gozita står nok penest når jeg ikke rører henne, men trenger å få strukket bakbena litt bakover for å ikke virke så sammentrykt.



Jeg tok ut Alfi litt også, for å ta noen bilder av henne. Ingen vits i å trene med henne, utstilling kan hun, og sånne andre ting gidder hun ikke.



Lørdag kveld var det tid for feiring av Lars eldste bror som fylte 50 år i september, og det ble en kjempekoselig kveld. Odd-Henrik og Birgitte er flinke til å gjøre i stand alt selv, er litt misunnelig der! Simen, Anders og flesteparten av de andre litt yngre fikk være med på første del av kvelden, mens resten av kvelden og natten var forbehold oss "voksne". Vi var hjemme rundt kl. 1.30 og det var sånn passe med tanke på at vi skulle på tur med Stabyhounklubben kl. 12 dagen etter, eller samme dag blir det vel.

Det ble et veldig vellykket høsttreff for folk på østlandet, hele 15 stabijer møtte opp, og i tillegg hadde vi med Gozita og Xit. Ambra måtte dessverre bli hjemme pga sår under den ene poten. Hun får det fra tid til annen uten at jeg egentlig vet hvorfor. Kari Birgit hadde med seg Flaks som er litt eldre enn C-valpene våre, han er en Aussie som er black merle tror jeg. Bildene har jeg ikke fått lastet til PCn enda, så de får komme i neste blogg.

Søndag var det NKK utstilling i Tromsø, og der var Stine og Buffi. Denne gangen ble de slått av Lady som ble Norsk Utstillingschampion denne dagen, gratulerer! Men, ingen grunn til å henge med hodet, for det ble res CACIB for denne strenge dommeren.


Denne helgen er det agilitykonkurranse i Tønsberg på lørdag, og jeg blir med en tur dit. Samme dag eller dagen etter må vi på hytta for å stenge vannet og sette inn utemøblementet, rett og slett stenge hytta før vinteren setter inn. Ikke sikkert vi rekker det helt da, siden det er meldt snø senere i dag.

Ønsker alle en riktig god helg!