torsdag, oktober 28, 2010

Høsttreff, agility og omplassering.

For en uke siden hadde jeg ikke fått lastet ned bildene fra høsttreffet til Stabyhounklubben på Svartskog lørdag 17. oktober, her er noen smakebiter.






Torsdag kveld for en uke siden var jeg på styremøte hos Kenneth, også det på Svartskog, og mens jeg var der fikk jeg en tlf fra eieren til Chaos. Jeg ringte han opp etter møtet, og det var ingen hyggelig beskjed å få at de følte det var best å omplassere gutten pga helseproblemer i familien. Sånt er selvfølgelig ikke gjort over natten. Da jeg kom hjem la jeg ut info på FB, etterhvert også på både den norske klubbens hjemmeside, og vår.

Lørdag var jeg med Lars på agilitystevne i Tønsberg, nærmere bestemt Melsom, i en kald ridehall. Mens jeg var der kom jeg på at jeg skulle sende SMS til de som har søsknene, i håp om at kanskje de visste om noen som var blitt sjarmert. Jeg fikk ganske raskt svar fra Hilde som har Chira om at de nok muligens visste om noen som kunne være interessert. Mens vi var på stevnet fikk jeg SMS fra en annen Hilde, og det var en forferdelig trist beskjed. Sianes bror Kendo hadde fått sovne inn, litt over 11 år gammel, det kom noen tårer da ja. Han og Siane var et ekstremt spesielt søskenpar som har satt dype spor etter seg, og vi har så utrolig mange gode minner etter dere. En epoke er slutt, dessverre. RIP Kendo!


 
Xit startet bra på stevnet med å vinne agility klasse 2 mellom, veldig synd med litt over 1 sekund i tidsfeil. Han hadde en liten stopp foran et hoppehinder, og det var nok. Lars valgte en liten reisekoffert som premie, og fikk rosett. Det ble disk både i lagløpet og hopp.




Tirsdag kveld var jeg hjemme hos Chaos sammen med familien som var interessert i å overta han, og i kveld var vi tilbake for å hente han. Det er tungt å måtte ta sånne beslutninger, og for noen kan det kanskje virke enkelt, men det er ikke alltid at det er det. At man tenker på hundens beste er det aller viktigste, og jeg er ganske sikker på at Chaos får det kjempefint sammen med familien på Kolsås, som forøvrig er gode venner av Chiras familie. Hans Tryggve har gjort en kjempejobb frem til nå, Chaos er en kjempeherlig hund som har veldig mye til felles med Skjalg. Rolige og robuste begge to. Jeg ønsker familien Normann/Hermanrud lykke til!

Jeg kjenner at jeg er ganske tom nå, og det skal bli deilig med litt akupunktur i morgen. Lørdag har jeg enormt mye jeg skal gjøre her hjemme, søndag er det utstilling i Letohallen med både Alfi og Gozita.