tirsdag, juli 13, 2010

Nesten tilbake til normalen.

Men, bare nesten, for det skal noe til å lande etter det resultatet på Verdensutstillingen. Fortsatt er det mange bilder jeg ikke har fått, men jeg får uansett ikke gjort så mye med dem nå mens jeg er på hytta. Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves, og det er jeg helt sikker på at stemmer.
Den nederlandske klubben for Stabij- og Wetterhoun har lagt ut info på sin nyhetside, og jeg synes det er veldig koselig skrevet om Alfi.

Nå har vi vært på hytta i 1 1/2 uke, og det er så deilig, med utsikt til Oslofjorden og alle båtene som traffikerer der. Har tatt noen bilder, men de får komme etter at jeg har kommet hjem om ca 1 1/2 uke. I forrige hadde vi ferie, og det var ingenting å si på været, problemet var faktisk alle brennmanetene. De lå tett i tett inntil land, og innbydde ikke akkurat til bading. Er jo litt synd det da når det endelig er en litt varm sommer. Simen og Anders synes ikke spesielt mye om å ligge rolig særlig lenge, så de måtte sparke litt fotball i stedet. Lørdag ettermiddag fikk vi omsider kommet i vannet, for da hadde det minket noe. Men, jeg måtte uti fra stranda, og er det noe jeg hater, så er det akkurat det. Mye bedre å stupe uti uten å kjenne på vannet først. Søndag hadde jeg tenkt å bruke masse tid til soling, men plutselig ble det store værforandringer, og solen ble til regn. Jeg slapp å vanne blomstene da jeg var hjemom tidlig på formiddagen, men fikk tatt inn en del post, og svart på noen mail. Anders var med hjem og hentet X-boksen.....

Torsdag den uken var det også overskyet, og vi tok en tur til Drøbak, bl.a. for å snakke med Kumlegaarden Restaurant der vi skal ha konfirmasjonen til Simen og Anders 19. september. De fikk være med og bestemme menyen, og skulle bare mangle, men jeg røper ingenting her. Tror det blir veldig koselig. Vi har også snakket med Nordstrandsfotografene, og jeg regner med at vi investerer i noen bilder der.

I går var det tilbake på jobb, og det var faktisk ikke så ille. Mesteparten av ferien er brukt opp til valper, et par dager i forbindelse med Verdensutstillingen, og forrige uke. Jeg har en uke igjen, men den har jeg tenkt å spare til neste år og evt bernervalper.

Søndag får vi besøk av Caesar med familie, han skal være hos oss i to uker, for familien hadde allerede bestilt ferietur til Spania da de tok kontakt med oss. Blir koselig å se han igjen, og han har vel blitt større enn Xit han nå, skal bli spennende å se hvordan de andre hundene tar det, ikke minst Ambra.

Jeg må få takke for valpebilder og hilsener som jeg får tilsendt både på SMS og mail, det er så koselig. Bare fortsett med det. Høres ut som det går bra med alle sammen, og det er godt å høre, for intet nytt er som regel godt nytt. 9. august er de 4 måneder og klare for valpeshow, håper noen av dere vil vise dem frem, og det er utmerket trening for både valp og eier(e).