onsdag, juli 21, 2010

Hytteferien går mot slutten.

Tre uker på hytta går mot slutten, dessverre, for det er deilig der, og jeg elsker det stedet der jeg har vært alle somre i hele mitt liv. Vi reiser hjem lørdag, og søndag drar Lars på Follouka som er på Finnskogen i år også. Han skal først og fremst trene Xit, men tar med seg Uzy også. Det skal bli litt godt å komme hjem, har masse bilder jeg skal legge ut både her og der, og jeg var ikke ajour før jeg dro på ferie heller. Blir det litt dårlig vær, blir det nok en del tid foran PCn etter jobb vil jeg tro. Simen og Anders er ikke spesielt lei seg for å komme hjem til kompisene sine, synd at disse brennmanetene har ødelagt for strandlivet denne sommeren. Men, gutta er ute og jogger nå og da, for å holde formen ved like. Lars har jogget et par ganger i uka, og jeg har fått jogget et par ganger i løpet av disse ukene. Skal se om jeg får tatt en tur fredag også. Helgen etter drar gutta på konfirmasjonsleir fra lørdag til onsdag, noe de gleder seg veldig til. Lars kommer hjem dagen etter, og da får vi noen dager "alene" med oss og hundene.

Lørdag fikk vi besøk av svigermor og svigerfar på hytta, og det var kjempekoselig. Det var første gang de spiste fisk, grønnsaker og potetskiver som var tilberedt på grillen, og det falt tydeligvis i smak. Til dessert hadde vi jordbær og is, og etter det spilte vi yatzy.

Søndag ettermiddag kom Caesar sammen med Eystein, Kristine og Aurora, han skal være hos oss i to uker mens de er på seilferie i syden. Han var den siste valpen som ble solgt, og vi gjorde da en avtale om at han skulle være hos oss disse to ukene. Jeg hadde hørt av Kenneth at Quattro var en valp med kraftige labber, og jeg skjønte hva han mente da jeg fikk se Caesar. Skjønner ikke helt hvor den benstammen kommer fra, for fra mora er det ihvertfall ikke. Og jeg kan ikke huske at Fedde var så kraftig, men det kan jo ligge noe lenger bak. Men, jeg er ikke misfornøyd, synes de er fine når de er sånn. I ettermiddag skal vi innom Cayenne, og det blir spennende å se hvordan hun har utviklet seg. Caesar virker som en veldig trygg og uredd valp, virkelig herlig. Blir spennende å høre hva dommerene mener om dem etterhvert.

Legger ved et bilde av Simen og Anders fra den dagen de begynte i barnehagen, 2 år var de da. Brukte dette bildet på konfirmasjonsinvitasjonen. Simen til venstre, og Anders til høyre.