onsdag, juni 23, 2010

World Dog Show i Herning 2010!

I morgen ettermiddag ca 13.30 drar jeg hjemmefra med bobilen og med stø kurs mot Verdensutstillingen i Herning. Hurtigbåten til Color Line går fra Larvik 17.30 og da er jeg fremme sånn ca 21.15. I og med at det blir så sent har jeg bestemt meg for å kjøre til Ålborg og overnatte der. Har funnet den campingen vi bodde på i 2004 da Alfi ble Dansk Champion - Strandparken Camping. Fredag formiddag drar jeg videre til Herning, har bestilt plass utenfor messehallen fra fredag til søndag. Vi er fire bobiler som skal campere ved siden av hverandre, og da må vi kjøre inn sammen for å få til det. Liv og Gunnar, Inger og Alf drar med båt fra Gøteborg til Fredrikshavn i dag, Gry og Kenneth starter kjøreturen sydover i kveld.
Jeg overnatter i Ålborg fra søndag til mandag også, båten går ved 12-tiden og da er det greit å bare ha ca en times kjøring til Hirtshals.

Da Lars kom hjem med gutta fra fotballcup i Sverige søndag kunne han fortelle meg at eksosanlegget hadde gått i stykker, kult. Kenneth anbefalte Bilens eksos på Ski, og yes, i går fikk vi bilen tilbake ferdigreparert, og noen tusenlapper fattigere. Men, egentlig var det bedre at dette skjedde før jeg dro, enn mens jeg var på tur.
I og med at vi ikke fikk feiret Simen og Anders 15 års dag da de dro til Sverige samme dag, 17.6., hadde jeg bestemt meg for å overraske dem med sjokoladekake da de kom hjem.  Jeg inviterte svigermor og svigerfar også, og vi fikk kost oss et par timer sammen før gutta måtte ut for å gjøre klart til ukens sommerjobb. De jobber som instruktører på en ballskole i/ved Prinsdalshallen og får et par tusenlapper for det. Så langt har de vært veldig heldige med været da, og bakpå T-skjortene står det CREW, wow.

Fredag brukte jeg masse tid foran PCn og fikk oppdatert ganske masse med bilder av hver enkelt valp, men har fortsatt ikke fått lagt inn alle de bildene der de koser seg på gresset. Lurer litt på om jeg rekker det før vi drar på ferie, men vi får se.
Lørdag var jeg på valpebesøk på Kongsberg hos Else Marie og Hans Reidar, tusen takk for invitasjonen, veldig koselig å se de herlige bamsene. Håper vi får sånne neste år. Dro en liten tur innom pappa før jeg dro hjem igjen.
Søndag fikk jeg omsider gjort en del huslige ting, og kom litt mer ajour. Ferdig blir jeg jo aldri, for pels flyter det rundt hele tiden, og støv også for den saks skyld.

Tilbake til Verdensutstillingen, så har det blitt lagt ut fordeling på hvor mange hunder som er påmeldt i de forskjellige klassene, og det er jo ganske interessant. I veteran klasse tisper Stabyhoun er det påmeldt 4, så da må vi jo ha en målsetning om å bli plassert ihvertfall. I åpen klasse tispe Berner Sennen er det påmeldt 52, så det blir nok en kort visitt kan jeg tenke meg. Men, uansett premieringer og plasseringer skal vi kose oss mens vi er der. Tror det er 6 norske stabijer, og en hel haug norske bernere.

Ønsker alle som skal dit masse lykke til!

Massevis av gratulasjoner til Kendo, Sianes bror, som blir 11 år fredag 25. juni!!!

Tar med bildet som Lisbeth tok av mammadalten på Venabygdfjellet for snart to uker siden.