tirsdag, juli 28, 2009

AMIGO - FINSK OG NORDISK VILTSPORCHAMPION!
Oj, så stolt jeg er av dere Helga-Mari og Amigo. Den første Stabyhoun i verden som har blitt Finsk og Nordisk Viltsporchampion, og er nå innehaver av denne tittelen: N UCH NORD N S FIN VCH!!!!! Gratulerer så masse til dere begge to, og det er dere så vel unt!!! Så utrolig bra gjort, dra til Finland, stille i vinnerklasse, og bli prøvens 5. beste hund av 36 totalt, det står det respekt av etter å ha reist så mange mil, og klare det på første forsøk. Kan nevne at prøven i Finland er helt ulik den vi har i Norge og Sverige.

Nå tror jeg dere kommer til å gjøre det bra i NM også, for vi får satse på at dere blir med som 2. reserve.

Grunnen til at jeg er hjemme en tur i dag, er at jeg har hentet noen "hundebrød" hos min snille svoger som er sjef for en KIWI butikk. Når jeg likevel måtte nesten hjem, dro jeg innom Follo Dyreklinikk for at Ambra skulle få sin rabiesvaksine før 30.7., og jeg tok med Siane sånn at jeg kunne få veid henne. Må faktisk si jeg ble rimelig overrasket over at hun hadde gått ned i vekt og ikke opp nå som hun har spist så bra siste uken. Dermed ble det en ekstra sjekk på henne, og denne gangen ble det tatt et røntgenbilde. Det viste nyregrus, ikke så farlig i og for seg, men det viste også noe lumsk i forbindelse med lungene. Ultralydspesialisten er tilbake om tre uker, og da skal vi sjekke det litt ekstra. Siane fikk antibiotika for nyregrusen, og jeg skal få tatt urinprøver av henne på tre forskjellige tider på døgnet. Regner med at jeg kjører innom og leverer dem torsdag. Dette var jo ikke så veldig oppløftende, men kanskje litt mer oppklarende med tanke på den dårlige matlysten. Siane går nå på 1/4 kortisontablett om dagen, og har en fastastisk matlyst, så vi får jo bare håpe at hun kan legge på seg litt etterhvert. Hun har ihvertfall en enorm livslyst, og virker veldig glad og fornøyd.

Fredag tar jeg med meg Gozita hjem for å gjøre henne i stand til Moelvutstillingen lørdag, og da overnatter vi to her sånn at det blir litt kortere å kjøre.