mandag, januar 07, 2008

MY DOG 2008.
MY DOG 2008 er historie, og det er egentlig like greit, for stort verre enn dette skal det mye til at det kan bli. For to år siden klarte ihvertfall Alfi å redde familiens ære, men ikke hun engang klarte det denne gangen. Aramis fikk en rød sløyfe og ble nr. 2 i åpen klasse for dommer Kurt Nilsson fra Sverige. Den røde sløyfa hang meget høyt denne dagen, resten av gjengen fikk blått. Det var 22 påmeldte, og dommeren sto igjen med 2 stk i Beste Hannhund- og Tispeklasse, det sier jo litt. Bailo til Kenneth fikk også rød sløyfe og ble nr. 1 i åpen klasse. Dommeren mente at juniorene var altfor lite utviklet, de var babyer og behøvde masse tid. Javel sier jeg. Hadde juniorene vært utviklet i den alderen hadde det ikke vært nødvendig med flere klasser, da hadde det vært nok med åpen klasse, champion klasse og veteran klasse. Jeg vet det er flere dommere som mener at juniorer behøver tid, men det er da riktig det. Jeg blir helt matt av sånt. Alfi fikk for første gang på 6 år beskjed om at hun behøver mer bredde i hodet, alle andre dommere har ment at hun har et helt korrekt hode. Ingen av tispene i champion klasse fikk CK, kun to fra åpen klasse. Dermed ble det ingen avls- eller oppdretterklasse på oss denne gangen heller. Jeg var rett og slett ganske forbannet da jeg gikk ut av ringen med Alfi og jeg skal ikke skrive ned her de glosene som kom ut av meg akkurat da, men det var store bokstaver.

Vi fikk innviet bobilen og det var koselig. Catrine møtte oss på bomstasjonen ved Drøbaktunnellen lørdag formiddag og vi fikk med oss Bindji som skulle vise seg å være den herlige hunden. Hun snudde seg ikke etter mamma da vi tok henne med oss. Sofaen med hundeputa og sitt eget teppe ble plassen hennes der hun etterhvert slo seg helt til ro. Matlysten var det heller ingen ting i veien med, nesten verre enn Siane til og med. Om natten lå hun mellom Anders og meg, og da jeg våknet midt på natten for å ta hostesaft lå hun ordentlig på ryggen med bena rett ut til alle kanter. Vi leverte henne tilbake samme sted i går kveld, og jeg tror hun var veldig savnet av de hjemme. De hadde nok hatt det verre de.

Neste helg skal Siane stilles, og meningen var at hun skulle bades i dag, men det har jeg ikke hatt tid til. Da får det bli fredag.