onsdag, januar 16, 2008

FOR EN HELG!!!!!
Sist helg sto i sterk kontrast til MY Dog uken før, heldigvis får jeg vel si. Lørdag morgen kjørte jeg oppi veien her og plukket med meg Stine og Xen før vi kjørte videre til Letohallen i Eidsvoll. Norsk Dobermann Klub sto som arrangør lørdag, det var påmeldt 9 valper og 28 voksne, ikke så mange kan man si. Xen var først ut og ble nr. 2 i tispe valper 4-6 mndr. Noe senere på dagen var det vår tur og Siane var alene i veteranklasse denne dagen, men premieringen var vi fornøyd med, CK og BIR Veteran. Dermed ble det å vente til finalene senere på dagen. Bernervalpen vant gruppen og ble BIS 3 Valp, så vant Ola til Gro gruppe 2, også var det vår tur. Vi ble plukket ut og plassert som BIS 4 Veteran for en trivelig italiensk dommer. Hittil hadde det altså gått veldig så bra for berneren, og helt til slutt ble Ola satt opp som BIS 1. Gratulerer så masse Gro!!!!! Selv var jeg strålende fornøyd med dagen jeg også. I løpet av denne dagen hadde det kommet en del snø som måtte fjernes fra bilen før vi kunne dra hjem, og det snødde hjemover også, men det gikk ganske greit på veien.

Foto: Gro Solberg

Søndag var det påmeldt 56 bernere for Rajko Rotner, og jeg hadde ikke så dårlig tid denne morgenen. Stine hadde heller ikke bedt om å få sitte på da hun måtte møte tidlig med Xen. Tror jeg var der rundt 11.30 og da var de i gang med åpen klasse tispe, så det ble ikke altfor god tid for meg, men egentlig akkurat passe til at jeg fikk gjort det jeg skulle. Heldigvis sto buret igjen fra dagen før. Xen hadde blitt nr. 3 i sin klasse. Siane fikk CK og vant veteranklassen, det var to med den dagen. Hun ble ikke kastet ut av ringen, heller tvert i mot, vi måtte løpe og løpe, og jeg var nok mye mer sliten enn Siane (sliter fortsatt litt med pusten). Skal ikke si jeg var misfornøyd da vi ble plassert som 3 i Beste Tispeklasse. Så var det venting igjen. Det var samme valp som hadde blitt BIR dagen før, men han ble ikke plassert i gruppen. Sargas til Ole Einar og Vigdis vant gruppe 2, også var det vår tur igjen. Det var rasedommeren som var BIS dommer, og jeg hadde nok et lite håp om plassering siden han hadde plassert Siane i BTK. Han gikk gjennom hver eneste hund før han sendte oss alle ut. Vi ble ropt opp som BIS 3 Veteran, og helgen var perfekt. Det var nesten ikke til å tro, to BIS Veteran plasseringer på en helg. Sargas ble BIS 1, altså vant berneren Best In Show to dager på rad, riktignok med to forskjellige hunder, men det er da nesten enda bedre. Gratulerer Vigdis og Ole Einar!!!! Det skal legges til at både Ola og Sargas har hatt en strålende 2007 sesong begge to.

Foto: Stine Bøe

Det føltes veldig deilig med en sånn helg etter utfallet av My Dog. Tusen takk for alle gratulasjoner i gjesteboken og ellers. Kommer nok ikke til å glemme den helgen så veldig fort. To flotte rosetter får bli igjen i stuen sammen med BIS Veteran rosetten fra i august.

Ellers har denne uken og uken før vært forferdelig travel på kveldene. Follo Brukshundklubb arrangerer LP og AG stevne nå til helgen, og jeg påtok meg ansvaret for påmeldingene i LP og AG denne gangen også, men nå er det jammen meg aller siste gang også. Dermed har det blitt lite oppdatering av hjemmesiden i tillegg til at det ikke har blitt gjort stort her hjemme sånn ellers heller. Jeg skal hjelpe til fredag, men lørdag og søndag blir jeg hjemme. Lars tar med seg bobilen og blir der hele helgen.

Nå har jeg vel ikke noe på programmet før helgen 2. og 3. februar da jeg skal stille alle jentene på utstilling i Ekeberghallen her i Oslo, kortere vei får vi ikke. Er spent på hvordan de har satt opp programmet. Bebe, Bindji og Mira kommer også, og jeg håper virkelig at utfallet av denne utstillingen blir noe bedre enn i Göteborg. Jeg syntes det var ufortjent at jentene fikk blå sløyfe. Barnie kan nok få litt mer fett på kroppen, og jeg skulle ikke sagt noe om dommeren hadde kommentert det. Men, men, jeg må prøve å glemme den utstillingen selv om det ikke er så enkelt.

Nå går det fort til første påmeldingsfrist for Verdensvinnerutstillingen i Stockholm, den er i mars. Jeg skal melde på til uken, men det koster flesk. SEK 540,- pr hund, også for stabijens raseutstilling. Siane skal stilles torsdag, Alfi og Ambra fredag, og Alfi lørdag. Det blir rundt 2000,- det, trøsten er at det blir litt mindre i NOK.