onsdag, oktober 26, 2011

På'n igjen med utstillinger.

Har nå kommet i gang med utstillinger igjen, men starten var vel ikke den beste. Var egentlig veldig spent på om jeg skulle rekke å stille både Xit og Marco siden de var satt opp i hver sin ring omtrent samtidig, men det gikk akkurat såvidt det var. Jeg trodde i utgangspunktet at ringene lå litt fra hverandre, men heldigvis lå de ved siden av hverandre sånn at vi kunne være midt i mellom og enkelt følge med. Jeg hadde alliert meg med en som kunne stille Xit for sikkerhets skyld, men klarte meg uten pga at han "bare" fikk Very good. Det var litt komisk med kritikken hans, for han ble målt med målbånd, og fikk BIG size, han som er helt på idealmålet. Men, sånn er det, var nok ikke bare det som gjorde at han fikk VG.


Fra den ene ringen til den andre, og da var det tid for Marco, som har kommet seg veldig, men han var nok litt sliten gutten vår. Selv om han beveget seg fint utenfor ringen, virket det som han reagerte litt når jeg vendte meg mot han inne i ringen. Var ikke så enkelt å få han til å stå fint heller, men det går seg vel til.


I og for seg var det egentlig helt greit at ingen av dem gikk videre, for om natten var Ambra forferdelig urolig. Det feiler henne ikke noe, men det er tydelig at det er noe hun reagerer på. Enkelte ganger er det ingen tvil om at hun ikke liker at det kjører biler ute om natten, men andre ganger ser hun mot vinduet eller døren. I natt lå hun ute på gangen, og i stedet for å bare komme inn til oss, blir hun sittende der å bjeffe til jeg står opp og henter henne. Blir ganske lei av dette, men samtidig er det vanskelig å kjefte på henne også, virker som noe plager henne, spooky........

Mandag morgen var jeg på Veterinærhøyskolen for kontroll med Marco. Jeg hadde med urinprøve, og de tok han med seg for sjekk. Alt så bra ut, og svaret på blodprøven fikk jeg senere på dagen, den så også bra ut. Resten av denne uken er det nedtrapping av spesialfòret, så får vi håpe at alt fortsetter å være bra etter det.

I går fikk jeg brev om at pappas urne har kommet til Kongsberg, så i dag har jeg gjort avtale om at vi setter den ned onsdag 9. november. Simen og Anders vil gjerne være med, men samtidig vil de ikke at det skal gå utover for mye skoletid. Onsdager på slutten av dagen passer best for dem, men onsdag om en uke er det elevsamtaler, så da passet ikke det. Damen jeg snakket med på Kongsberg Gravlund var faktisk den samme som vi hadde med å gjøre da mamma døde i 2002, henne husker jeg som en veldig trivelig dame. Håper det er hun som blir med oss den dagen.

En ulykke kommer sjelden alene heter det, og nå i ettermiddag fikk jeg en SMS fra min fetter på Kongsberg om at samboeren til hans far døde i går kveld. Hun ble lagt inn på sykehuset rett før pappas bisettelse, så det gikk fort med henne også.

Fredag skal jeg først til frisøren før jeg drar videre til gården for litt mer rydding. Catrine kommer innom med Bindji på ettermiddagen, hvis hun da ikke har fødet før det. Jeg skal stille snuppa i Letohallen lørdag, og hun mangler bare et lite cert for å bli champion. Det er påmeldt 3 stk stabijer, og jeg tror faktisk at alle tre er i åpen klasse tispe, så det kan bli spennende. Vinner hun da, henger certet ekstra høyt.

Søndag skal vi på gården igjen, Lars blir også med. Men, før det må vi en tur på hytta. Fant en sofagruppe på Finn.no, som vi må få ut dit, også må vi ta med den gamle hjem, for den skal på Grønmo. Men, vi trenger tom henger på gården, så da må vi hjemom for å tømme den først før vi dra videre. Tror vi må stå opp litt tidlig skal vi rekke alt dette. Vi tar med oss Bindji så hun kan få komme tilbake til familien igjen, håper vi leverer en nybakt utstillingschampion!