onsdag, mars 16, 2011

Hva har skjedd de to siste ukene.....

Jeg begynner der jeg avsluttet siste blogg, helgen for l 1/2 uke siden. Det ble en kjempekoselig jentekveld hos Anette på Snarøya, vi var ikke flere enn 6 stk, og dette med at verden ikke er så stor kommer med ujevne mellomrom. En av de som var der mente hun hadde sett meg før, og etterhvert kom vi frem til at hun og familien hadde vært hos oss i 2005 i forbindelse med Stabyhoun, det var nok før Alfi fikk sitt første valpekull tror jeg. Det ble en tollertispe på dem, og det skal det sies at jeg ikke kjente igjen vedkommende.

Dagen etter var Lars og jeg i Holmenkollen sammen med noen fra jobben min og noen kunder, dvs Frognerseteren er vel mer riktig å si. Det var kjempestemning på 5-mila, selv om det ble litt kjølig når solen forsvant bak noen trær. At vi brukte 4 timer hjem er vel noe jeg helst vil glemme, men det var artig å få oppleve en dag av VM på hjemmebane. Hvis det blir 30 år til neste gang, så tviler jeg på at jeg skal ut i skogen da.

Lars og jeg tok en liten titt i sentrum før vi tok banen oppover.
Dette er utrolig flott, treskjæring med motorsag.

Det var mange snø- og isskulpturer i Karl Johansgt.


Her var det stemning.


Her er campen vår.


Disse traff vi mens vi sto i laaaang kø og ventet på trikken fra Frognerseteren.



Tirsdagen ringte de fra Follo Dyreklinikk for å si at herpesvaksinen til Gozita hadde kommet, og siden det da var akkurat en uke siden første parring fikk jeg time samme kveld. Den første vaksinen skal taes enten før parring eller 7 - 10 dager etter, og den siste skal taes 1-2 uker før forventet fødsel. Det var ingen billig vaksine, men da har man ihverfall forsikret seg mot å miste masse valper pga det.

Torsdag kveld var jeg på Asker Dyreklinikk med Alfi, tid for ny rabiesvaksine, og den tar vi gjerne hos Toril. Pga den dyre herpesvaksinen til Gozita ble Lars og jeg enige om å ikke revaksinere Uzy. Han har enda ikke hatt bruk for den, og siden han er en blandingshund skal han ikke stilles, og pga hans alder skal han heller ikke gå agilitykonkurranser i utlandet. Skulle det bli sånn at vi skal reise alle sammen utenlands, tror jeg ikke det blir noe stort problem å finne noen som vil passe den snille gutten.
Etter at jeg hadde vært der tok jeg en tur til Liv og Gunnar i Heggedal, også fordi jeg hadde med noen kartonger med papir dit. Det ble naturlig nok en del snakk om Gozita, og vi er veldig spente på om det blir noen valper.

Forrige helg var jeg hjemme, har ingen planer fremover nå før andre i helgen i april da jeg skal stille Alfi på NKKs utstilling i Bergen. Lars derimot, var på agilitykonkurranser i Mjøndalshallen med både Xit og Uzy. Han har børstet litt støv av sistnevnte siden de mangler en på laget, og gamlefar har vist seg å gå bra på lag noen ganger. Som forventet disket han i agility begge dager, men Lars sier han har det kjempegøy, og det er jo bra. Han disket også på laget lørdag, men ble beste hund søndag. Xit gikk veldig bra i agilityløpene sine begge dager, og ble hhv nr. 2 på lørdag med bittelitt tidsfeil, også vant han søndag med litt flere tidsfeil. Her snakker vi om 1,49 og 2,49 sekunder og feilfritt i banen. Dessverre blir det ikke opprykk med disse dumme tidsfeilene. Det ble en del feil i hoppløpet lørdag, og disk på søndag, og han disket i begge lagløpene. Men, 2 x 15 kg fór i løpet av en helg er penger spart, og 2 rosetter og leker er heller ikke å forakte.

Lørdag startet jeg med en tur med jentene før jeg faktisk fikk gjort en god del hjemme innimellom litt sport på TV, godt at motivasjonen til å gjøre noe igjen er tilbake. Etter at Lars kom hjem tok vi en tur på besøk til Kenneth og Gry på Svartskog for å ta en titt på Bebe som utvilsomt har valper på gang om ca 3 uker. Søndag fikk jeg måkt mesteparten av terrassen på forsiden, og nå har den tørket opp med det fine været vi har nå. Det er en liten bit igjen over garasjen, men det smelter bort litt og litt for hver dag. Simen og Anders ble med meg en tur til Christina for å se på de deilige valpejentene på 7 1/2 uke, veldig koselig å få hilse på dem. Takk for titten!

Anders ble overfalt


og Simen.


Denne søta falt jeg for.


I går og i dag er det to uker siden parringen, og det er selvfølgelig enda tidlig å si noe, for det er fra nå og fremover at det skjer ting. Men, det er lov å håpe og tro litt ihvertfall. I går kveld kastet hun opp, og da jeg kom hjem fra jobben i dag måtte jeg sjekke om det hadde begynt å komme noe utflod, og YES, det hadde det. Har bestemt meg for å ikke ta ultralyd denne gangen, de tre gangene vi har gjort det med Alfi og Ambra har mine mistanker blitt bekreftet, og vi får uansett ikke vite noe eksakt antall før man tar et røntgenbilde ca 1 uke før forventet fødsel. Det kan jeg evt gjøre samtidig som Gozita får den siste herpesvaksinen. Men, akkurat nå viser Gozita gode tegn til drektighet ihvertfall, så får vi krysse fingrene for at det fortsetter sånn.

Fredag morgen tar jeg en tur til Follo Dyreklinikk med Alfi for en aldri så liten sjekk av den aldrende damen. De siste ukene har hun vekket oss en gang pr natt fordi hun må ut for å tisse. Jeg fikk Toril til å sjekke henne litt torsdag, og hun mente vi burde få tatt en ultralyd av buken i tillegg til blodprøver, så da får vi gjøre det. Godt det er lønningsdag. Senere den dagen skal Simen og jeg få oss litt akupunktur. Simen er allergisk mot bjerk- og gresspollen, og vi skal nå prøve og ta tak i dette i litt god tid før den sesongen starter. Anders hadde for 2-3 år siden masse plager om vinteren med atopisk eksem på hendene, dette er nå helt borte etter behandling hos homeøpaten. Ellers har hverken Lars eller jeg noe på blokka til helgen. Simen og Anders skal i kirken fredag kveld, og fra lørdag til søndag skal de på lederweekend til Østmarkskapellet. Er så glad for at gutta er i dette miljøet. 1. mars var det frist for å søke til videregående skoler, og vi håper at når svaret kommer i juli, at begge har kommet inn på Lambertseter Videregående skole. De har ihvertfall bra snittkarakter begge to, så vi får håpe at det holder.

I morgen, torsdag 17. mars, er B-gjengen vår 4 år, GRATULERER så masse til alle sammen!!!