tirsdag, februar 01, 2011

Tur med Hilde og My.

Lørdag var vi på tur med Hilde og My igjen, var en tur på tirsdag kveld også, men da hadde jeg glemt hodelykten, og det var litt skummelt glatt enkelte steder med bare den Hilde hadde. Da var det bedre i dagslys lørdag formiddag/ettermiddag. Vi gikk en litt annen løype, og turen ble litt lenger, men det gjorde absolutt ingen verdens ting. Hilde skulle nesten rett i bursdag etterpå, jeg skulle bare slappe av frem til kjøring av Simen og Anders til Nattvolleyballcup i KFUM hallen. De ble levert kl. 20.15 utenfor hallen og skulle hentes igjen søndag morgen kl. 7, heldigvis sov de litt på ettermiddagen lørdag, og de sov ihvertfall langt utover søndag.

Her er noen bilder fra turen vår, og jeg må jo faktisk innrømme at enkelte ting tar litt tid, men takket være en blogg jeg leste, begynte jeg å finne ut av mitt eget fotoprogam. Dermed fikk jeg bort den ekle blå snøen som blir på bilder, tusen takk for tipset Pia.













Rett før jeg skulle dra til Hilde sjekket jeg mailen, og der lå det en forferdelig trist beskjed. Peter, faren til Kristoffer, som førte Barnie til det Svenske Viltsporchampionatet, fortalte at hans kone døde før ambulansen kom frem fredag kveld. Karin var operert for hjernesvulst, og har vært gjennom både strålebehandling og cellegift. Hun hadde akkurat avsluttet en kur, og følte seg egentlig ganske bra, men hadde fått pusteproblemer den kvelden. Jeg har ikke sett eller fysisk snakket med Karin siden de hentet Barnie våren 2007, men vi har hatt god kontakt på mail og Facebook. Jeg "snakket" med henne på FB bare 4 dager før hun døde, og jeg kan bare ikke fatte at hun er borte. Hun skrev blogg samme ettermiddag som hun gikk bort. Hvil i fred Karin, dette var bare så altfor tidlig. Mine tanker går til Peter, Kristoffer og Jenny, og resten av familien.

Lars preparerte alle skiparene i helgen, han og gutta skal gå 23 km i Holmenkollen Skifestival lørdag. Det var meningen at jeg også skulle gå, hadde meldt meg på via jobben. Men, kulda før jul i tillegg til sykdom før og etter jul satte en stopper for det. Jeg hadde håpet å komme i gang med å gå litt på ski denne sesongen, men det har tatt sin tid. Søndag ettermiddag fikk jeg endelig kommet meg ut i lysløypa, og gikk 3 km runden. Det var faktisk veldig deilig, og ga mersmak. Når man kommer opp i en viss alder er det faktisk nedoverbakkene som er verst, men det er bare å ta det pent og forsiktig. Og øvelse gjør kanskje mester.....

Jeg får ikke oppdatert hjemmesiden om dagen, når jeg endelig fikk rotet meg til å legge inn programmet på den nye laptopen så ante det meg vel at de opplysningene jeg har ikke er helt korrekte. Fredag ettermiddag fikk jeg omsider rotet meg til å ringe leverandøren av domenenavnet som sitter på all info. De gjorde så godt de kunne, men jeg fikk beskjed om å sende en mail til hostmaster. Det ble gjort fredag ettermiddag, og det tar tydeligvis sin tid for jeg har enda ikke fått noe svar. Den gamle stasjonære PCn fikk jeg ikke liv i sist uke, men gjorde et lite forsøk søndag kveld, og da startet den på første forsøk. Nå slår jeg den ikke av. Tenkte at jeg kunne oppdatere hjemmesiden fra den, men neida, nå kommer jeg inn på den heller.

Fredag formiddag var det tid for litt akupunktur igjen, men i og med at jeg hadde vært så mye syk fikk jeg fotsoneterapi først. Det var absolutt ikke godt, men det er jo noe som heter at ondt skal ondt fordrives.

Sånn ellers så er hanne til Gozita nå klar, men kommer ikke til å legge ut noe info før parring er gjort. Bebe skal snart parres, og jeg håper det går bra.

Søndag skal Lars gå agility med Xit på Moelv, og det hadde jo vært gøy om de hadde fått til noen fine løp. Selv håper jeg på fint vær og noen få kuldegrader så jeg kan få gått en skitur igjen, tror kanskje jeg skal prøve meg på et par runder hvis det er fint føre.