onsdag, februar 16, 2011

Litt av hvert siden sist.

Ser at det er ca 2 uker siden sist jeg skrev, da er det vel på tide med litt oppdatering.

Har omsider fått hjemmesiden opp og gå igjen, deilig. Gjett om jeg har notert hva som skal legges inn til neste gang jeg skal installere på en ny maskin.

Lørdag 5. februar gikk Lars, Simen og Anders den korteste løypa på 23 km i Holmenkollen Skimaraton. Jeg kjørte dem opp til Holmenkollen der de fikk buss videre til Sørkedalen, og hentet dem på samme sted da de var kommet i mål. De var vel ikke akkurat blandt de raskeste, men vel gjennomført. Noen av mine superspreke kollegaer gikk langdistansen som var ca 56 km, og den som imponerte mest var trebarnsmoren Doris som gikk raskest av dem alle, imponerende.

Her er et par bilder fra Holmenkollen tatt fra bilen.




Søndag morgen dro Lars til Moelv for å konkurrere med Xit i agiliy. I selve agilityløpet kom de i mål, men gutten vant hoppklassen feilfritt i banen, men med 8,18 sekunder i tidsfeil. Det var en dansk VM dommer som dømte, og man kan vel trygt si at det nok var litt stram tid når Xit var raskeste i banen feilfritt. Synd, for da blir det ikke noe opprykk.

Forrige helg var det utstilling i Letohallen søndag med Gozita og Xit. Gozita ble badet og fønet lørdag, og jeg var litt spent på om hun ble utstillingsbar siden hun røyter noe veldig, men med så få påmeldte tok jeg sjansen. Alfi ble også badet samme dag, men hun skal ikke stilles før denne helgen. Xit fikk seg et minibad med vask av poter, front og under. Nå er ikke jeg typen som synes dette er forferdelig gøy, men det må gjøres, og resultatet blir jo bra når man er ferdig med både det ene og andre inkl børsting og klipping.
Begge fikk Very good, og fra og med i år er det nytt felles nordisk utstillingssystem, så da ligger den premieringen mellom en gammel svak rød (1. premie) og god blå (2. premie). Jeg var faktisk veldig fornøyd med kritikken til Gozita, for det hun fikk trekk for er helt riktig, men hun fikk også positivt på ting hun tidligere har fått negativt på. Xit var ikke helt med i ringen kan man si, hadde litt problemer med kontakten, men fikk en helt ok kritikk han også. Det som ble trukket på han er det heller ikke noe å si på. Bevegelsene kan jeg nok muligens gjøre noe med, skal teste det til helgen.



Disse bildene tok jeg fredag 4. februar av hundene ute på gårdsplassen hos oss.







Kommende helg er det som nevnt NKK utstilling i Bø, jeg har meldt på Gozita og Alfi til utstilling, og Xit skal både gå agility og stilles ut. Håper den kabalen går opp, det ser ihvertfall sånn ut på papiret. Vi tar mest sannsynlig bobilen lørdag formiddag/ettermiddag hvis vi får den ut av gårdsplassen her. Den står til tining denne uken, og nå er isen på frontruta ihvertfall borte, så da begynner det vel å bli passe deilig der. Det er meldt strålende vær, og det er isåfall helt utrolig, for det pleier å være dårlig vær ihvertfall en av dagene. Sist vi var i Bø var i 2008, og vi har ekstremt gode minner fra den helgen. Først ble Alfi BIG 4 i grp. 7, og like etterpå ble Siane BIS 4 veteran. Blir nok ikke de resultatene denne gangen, men det er godt å leve på de gode minnene.