mandag, mai 18, 2009

EN BEGIVENHETSRIK HELG.
Fredag kveld var hele familien på besøk i Son hos min svoger Tore og hans kone Trine, som søndag 3. mai fikk en datter; Selma. Det var første gang vi var på besøk der, et nydelig, nytt hus med utsikt mot sjøen og stilfullt innredet, ble nok litt misunnelig ja. Anders syntes det var så fint der, også var det ikke sånn slitt som det er hjemme hos oss med masse hunder. Tror nok ikke det blir så mange hunder på han i fremtiden, kanskje en liten sheltie bare.

Lørdag var det tid for luking av løvetann i det lange bedet mitt, og for en grusom jobb. Nå var faktisk ikke løvetannen den verste å få opp, når jeg kom i andre enden av bedet var det en annen type ugress som har lange røtter, og som er nesten helt håpløs å få opp. Da jeg hadde et lite stykke igjen, orket jeg ikke mer, gikk heller inn og gjorde det som skulle gjøres der. Egentlig passet det bra også, for like etterpå begynte det å regne, den siste biten får jeg ta en annen dag. Simen og Anders var i bursdag om kvelden, og de rakk akkurat hjem til Melodi Grand Prix som for en gangs skyld var et bra underholdningsprogram, bortsett fra kommentatoren som skravlet høl i hus på de fleste. Tidligere år synes jeg det har vært en del sure fremføringer, men i år var det mye bra vokalt. Norges store favoritt Alexander Rybak tok ledelsen fra første stund, og ga den aldri fra seg. Det blir spennende å se hvor i Norge neste års arrangement blir lagt, vi har veldig lyst til å få billetter til hele familien, men det må være innenfor rimelig nærhet.

17. mai er ingen stressende dag for oss, bortsett fra i fjor da Anders var elevrådsleder. Simen og Anders dro for første gang alene til byen, dvs de var sammen med en hel gjeng jevnaldrende. Lars og jeg dro til den tradisjonelle 17. mai lunsjen hos svigermor og svigerfar ca kl. 13, og det var jo litt rart at ikke gutta var med. På vei hjem så jeg dem på togstasjonen sammen med en kamerat, og det var jo flaks for dem. Det var ikke veldig lenge de var hjemme før de dro på grillfest. Senere på kvelden grillet Lars og jeg, men vi spiste inne, for det var ikke så deilig ute når skyene hadde overtatt for solen.

Anders og Simen