torsdag, april 23, 2009

VÅR.
Nå er det så deilig ute, sol og sånn passe varmt, våren har virkelig kommet til Oslo. På fredag var jeg bare nødt til å ta vårryddingen på plenen, og det var ikke noe liten jobb. 5 fulle bæreposer ble det, og jeg som vanligvis ikke har ryggproblemer, kjente det ganske godt. Men, det var godt å få gjort. Fikk begynt med noe nedklipping av busker også (som jeg ikke rakk i høst). Lørdag var jeg så støl at jeg omtrent ikke fikk gjort noe som helst, men søndag måtte jeg bade noen hunder. Da fikk jeg badet Siane, Gozita og Alfi i det nye hundebadekaret som vi fikk av Kenneth og Gry som takk for hjelpen gave. Etter et par hunder kjente jeg det i ryggen, selv med det badekaret, så det skal nok bli godt å komme seg til kiropraktor i morgen. Fikk fønet både Siane og Gozita, og sistnevnte hadde blitt mye flinkere til å stå selv siden sist. De andre gangene har hun lent seg inntil meg. Klipping etc får vi nok ta litt i morgen og lørdag, utstillingen er ikke før søndag.

Lørdag fikk Buffi CERT, CACIB og ble BIR på NKKs utstilling i Harstad, GRATULERER så masse Stine!!! Nå mangler også de bare et lite cert. Kanskje vi får tre championer i år???

Vi hadde en aldri så liten fotoseanse søndag kveld med noen av hundene, i tillegg tok vi noen bilder av det nye badekaret.


Tirsdag etter jobb var Ambra og jeg på ny kontroll, og jeg var ganske spent, men bildene hadde sett ganske bra ut hadde eksperten sagt, så derfor slapp vi operasjon. Men, en ekstra uke med skinne ble det. Ambra hadde fått det ekle gnagsåret helt på oversiden av skinna, det så ikke pent ut når de fikk barbert bort en del pels. Denne gangen tok de skinna i kokende vann, og tilpasset den på nytt, i tillegg satte de på gnagsårplaster. Det kunne de kanskje ha gjort litt tidligere. Da jeg var der oppdaget jeg at de har rabatt på tannrens ut mai, jeg fikk en pris, og dagen etter bestilte jeg time til Siane og Alfi om ca en måned. Skulle gjort det på dem uansett, så da er det greit å gjøre det med halv pris. Måtte skynde meg hjem, og det ble litt sent siden de var forsinket på Ekeberg. Lars og jeg var på NBSK avd Oslo og Omegns grillkveld, og siden Gozita måtte være hjemme pga løpetid, tok vi med oss Alfi i stedet, også Siane da. Det var veldig koselig, men det er kjølig om kveldene når solen har gått ned, så jeg er glad jeg hadde tatt på meg godt med klær.

Rett etter jobb i dag blir det å skynde seg hjem, få ut Ambra, inn med Siane og Gozita, og bytte bur med Xit. Han har vært med meg på jobb, for det passet ikke så bra for Lars å ha med gutta i dag. Han er helt på styr med Gozita nå, mens kastrerte Uzy tar livet foreløpig helt med ro. Selv om han er kastrert pleier han å reagere når det er den "riktige" tiden. Dermed har Ambra fått selskap i bilen i dag. Det er litt vanskeligere med bil nå som det har blitt en del varmere, så nå flytter jeg bilen etter skyggen så godt jeg kan. Skygge er det nemlig ikke mest av utenfor jobben. Har akkurat vært ute og luftet dem, og flyttet bilen (ca. kl. 14.45). Jeg slutter kl. 17, og vi skal være på Asker Dyreklinikk kl. 18, så det er bare å håpe at det ikke er kø hverken den ene eller andre veien. Xit og Gozita skal ta rabiesblodprøve, og når vi likevel skal dit passer vi på at Siane får litt akupunktur. Nå passer det jo bra siden vi skal på utstilling søndag. Etter det drar vi på besøk til Liv og Gunnar i Heggedal, og da må nok Xit ligge i bilen, ellers er jeg redd det blir altfor masete.

I morgen blir det også ganske hektisk, skal først til frisøren, så til kiropraktor, og om ettermiddagen skal jeg hjelpe til med å gjøre i stand i gymsalen på Prinsdal Skole. Det skal være trinnfest for 8. trinn på Hauketo Skole, en noe forsinket "Bli kjent fest". Jeg skal hente 16 pizzaer før jeg er ferdig med min "vakt".

Lørdag ettermiddag blir det årsmøte i Norsk Stabyhoun Klubb, den første som samarbeidende klubb med NKK. Etterpå håper jeg at flere blir med og spiser på Hotel Olavsgaard.

Søndag morgen må jeg stå opp grytidlig, har oppmøte i Stangehallen kl. 9. Har ingen store forventninger i det hele tatt, men det blir jo litt spennende å se hvordan det går med Gozita.

Mandag kveld skal vi til Ekeberg Dyreklinikk, forhåpentligvis for siste gang med Ambra i denne omgang.