torsdag, mars 20, 2008

PÅSKEFERIE!
Deilig med noen feriedager, men ikke like hyggelig når man er syk. I helgen ble jeg ganske så forkjølet, og er ganske så tett. I går ettermiddag og kveld var det helt grusomt. Nå er det veldig lenge siden jeg har vært forkjølet, var det mye oftere før, tror jevnlig akupunktur har gjort susen på akkurat det området. Vanligvis tar jeg bare et par glass med C-vitamin brustabletter når jeg kjenner det er noe på gang, men denne gangen hjalp ikke det. Er glad jeg er hjemme i stedet for på fjellet med de andre, der er det enda verre å være syk. De andre har forøvrig litt spenning i hverdagen på hytta i Espedalen, en gaupe går rundt hyttene på dagen når de ikke er der, og om natten. Tenker med gru på hvordan det hadde vært med hundene bundet ute mens vi var inne, huff og huff. Godt de er her hos meg. Vi er nødt til å ha dem i langline når det er så mye snø, hvis ikke kan de bare spasere over sauegjerdet. Sånn type gjerde er ingen hindring for Alfi, for hun går også gjennom det. Derfor har vi satt på hønsenetting på hytta ved Drøbak og på gården.

I morgen må jeg dessverre ta turen til Åndalsnes for å hente Baluba, men heldigvis har jeg funnet noen som skal overta henne. Bedre å få henne rett i et nytt hjem enn å først ta henne hit. Grunnen til omplasseringen er at hundeflokken hun går i ikke fungerer særlig bra, og det går utover Baluba som blir tatt i hytt og pine. Hun underkaster seg, men det hjelper visst ikke. Vi hadde disse problemene for et halvt år siden også, og da var ikke Baluba like villig til å underkaste seg, men det gikk seg til. Nå tror vi ikke at disse to tispene noen gang vil bli særlig gode venner, og derfor velger vi å ta ut Baluba før hun blir helt ødelagt. Jeg er veldig takknemlig for at jeg har fått velge ny familie til henne, og jeg vet det er en kjempetung beslutning. Det kommer til å bli en grusom dag i morgen, men på lang sikt det beste for Baluba. Den nye eieren blir med meg og henter i morgen. Vi får henne mye nærmere nå som hun flytter til Skedsmokorset, og vi håper og tror at det skal fungere bra i den nye familien sammen med en kastrert golden hanne.

Ellers kan jeg fortelle at det å få seg hotellrom på Hamar den helgen i november er helt håpløst. Jeg kunne få et hotellrom fra fredag til lørdag, og stå på liste som nr. 40 fra lørdag til søndag. På et hotell kunne vi få rom til ca kr 1600,- pr natt, men de pusser opp og visste ikke om det var lov med hund når det var ferdigoppusset. Vi tar bobilen, og jeg har fått beskjed om at vi kan få låne dusj som ligger i forbindelse med svømmehallen på det hotellet vi pleier å være. Tusen takk, det var en hyggelig beskjed å få.

Forrige tirsdag var det meningen at Ambra og jeg skulle begynne på Freestylekurs, men starten ble utsatt til etter påske pga at instruktøren var blitt syk. For vår del var det sikkert det beste, for akkurat da hadde Ambra stort sett bare Uzy i sine tanker. Regner med at hun har kommet på andre tanker etter påske, virker ihvertfall mye bedre nå.

Fredag var vi på Drammen Dyreklinikk der Alfi fikk operert bort livmor og eggstokker, operasjonen gikk veldig bra, og de fant ingen cyster eller noe annet heldigvis. Hun fungerer helt greit nå, og har bra matlyst. Nå har det blitt oppfunnet noen fine bodyer som erstatter disse skjermene, og jeg regner med at den oppfinneren må tjene seg søkkrik på dette. Kjempebra!

Lørdag dro Lars og gutta på fjellet, og de har vært heldig med været foreløpig.

Mandag var B-gjengen 1 år, tiden flyr avgårde! Nå er det tid for røntgen av hofter og albuer i tiden fremover, og det blir en veldig spennende tid.

I går kom pappa på besøk, og han blir her resten av påsken. I dag dro han avgårde på handletur til Årjäng, og håper at Systembolaget er åpent der.

Her kommer et nytt apporteringsbilde av Ambra, dette er så typisk henne, og dette er favoritten hennes.

GOD PÅSKE!!!