søndag, februar 18, 2007

HVOR BLIR DAGENE AV?
Tiden går så utrolig fort, nok en uke har liksom bare blitt borte. Mandag morgen leverte jeg Pajeroen til NAF, omsider skulle vi få byttet dørlås etter innbruddet i Stockholm i begynnelsen av desember. I og med at bilen skulle videre til Motor Forum benyttet vi anledningen til å få satt inn alarm i samme slengen. Vi har også bestilt 4 nye vinterdekk, det høres kanskje rart ut siden jeg kjøpte 2 nye dekk i Holland, men det viser seg at dimensjonen på både de dekkene og de to andre vi har, er litt spesielle. I og med at vi har en god venn som jobber med bildekk har vi fått en grei pris. Så tirsdag er nok bilen helt tipp topp igjen, for i morgen skal bilen tilbake til Motor Forum, de ville gjerne ha på ett lag til med lakk. Helt greit det. De visste jeg måtte ha bilen denne helgen pga utstilling.

Resten av dagene frem til fredag forsvant bare, hadde ikke noe spesielt på programmet, men klokken er omtrent 17.30 til 18 når jeg kommer hjem fra jobb, og da er det ikke mye igjen av kvelden. Fredag ble ganske hektisk. Jeg hadde time hos homeøpaten kl 10.30 og på Asker Dyreklinikk kl. 11.30, det var bare tiden og veien det. I tillegg fikk jeg problemer med å finne parkeringsplass på Skøyen, det har aldri vært noe problem tidligere. Men, det viste seg å være Moteuke, og da var det kanskje ikke så rart. Dermed ble jeg litt forsinket, og det ble hurtigakupunktur den dagen i og med at jeg skulle videre. Alt er bedre enn ingenting.
Jeg var litt spent da jeg kom til Asker Dyreklinikk, selv om jeg egentlig var ganske sikker på at Alfi er drektig. Men, disse hundene er noen luringer, så helt sikker kan man aldri være. Veterinæren fikk ikke lov til å barbere Alfi under magen, dermed ble også antallet mer usikkert. Hadde vi ikke sett noen, hadde vi nok gjort det for sikkerhets skyld. Men, vi så da noen bankende hjerter selv med pels, så da får heller antallet komme den dagen Alfi føder. Det kan jo hende vi kan tippe litt etterhvert som det nærmer seg, hvor mye hun legger seg ut i livvidden og hvor mye hun øker i vekt. Uansett, det blir kjempespennende å se kjønnsfordelingen også. Det har seg jo sånn at de fleste på valpelisten vil ha tisper, og jeg er ganske sikker på at det ikke blir nok til alle dem, men sånn er det vel nesten bestandig.

I går var Siane og jeg på utstilling igjen, begynner vel egentlig å få litt nok nå, så det skal bli godt med en lang pause etter neste helg. Det ble ikke det toppresultatet denne gangen, men så virket hun også litt daffere enn de andre gangene. Hun fikk HP og vant over en annen veterantispe, og dermed ble hun BIR Veteran, men i BIS Veteran finalen så ikke dommeren på oss i det hele tatt. Ja, ja, torsdag kveld skal vi til oppdretteren for å få klippet Siane litt ordentlig før NKKs utstilling i Bø. Har absolutt ingen forhåpninger om det certet, men hun skal ihvertfall se veldig pen ut. Lars og Uzy skal gå agility, så da går vel hele den dagen også, i tillegg til at vi skal tilbake til gården for å hente Simen og Anders på Kongsberg der vi skal være hele helgen. Håper på pent vær lørdag, så kanskje vi kan få tatt noen fine bilder av hundene sammen.