søndag, juli 17, 2011

Ferietid på hytta.

Hytta på Marikova, Søndre Hallangen litt nord for Drøbak, mitt favorittsted der jeg har vært hver sommer i hele mitt liv. Antall uker har variert fra år til år, men vi prøver å få til ihvertfall 2 uker, og mer blir det ikke i år. 2 uker er satt av til en valp som jeg håper vi får på slutten av dette året, og 2 uker skal overføres til neste år, enten det blir berner- eller stabyhounkull.

Vi kom hit fredag for litt over en uke siden, da regnet det, og  det gjør det også i dag, derfor passer det fint å blogge litt. Været har vært ganske variabelt denne uken, men ikke så ille som i dag. Har vært et par dager med sol hele dagen, og de brukte jeg til klesvask siden det var så bra tørkevær. Pappa kom hit tirsdag, og drar hjem igjen om et par dager. Synes det er koselig at han kan få være her, det er jo tross alt hans hytte, og det er han som har bygget den. Vi har noen planer når vi overtar den, men vi har ikke lyst til å gjøre så mye som gjør at vi høyner verdien før vi har overtatt. Fredag kveld spiste vi middag på Restaurant Kumlegaarden i Drøbak der vi hadde konfirmasjonen til gutta, denne gangen feiret vi de flotte karakterene fra ungdomsskolen. Begge har kommet inn på sitt førstevalg som er Lambertseter Videregående Skole. I går dro Simen og Anders til Tjellholmen på Hvaler, der de skal være konfirmasjonsledere. Ellers skjer det ikke så altfor mye, men vi koser oss og slapper av, sånn man skal gjøre når man har ferie. Skal bli godt med 2-3 dager der bare Lars og jeg skal være alene, planen er en handletur til Sverige i begynnelsen av uken som kommer. Onsdag kveld regner jeg med det blir litt agilitytrening på Gozita og Xit før hengeren skal pakkes, om to uker er det Follouka, og Lars skal dit med Xit.










Dagen før vi dro på hytta, tok jeg turen til Kongsvinger rett etter jobb, fordi Lise, Martin og Chico var på besøk hos Lises mor. Det var kjempekoselig å se dem igjen, og Chico har blitt en flott hanne, synd han har D hofter, men håper han ikke blir så plaget av det. Lise tok en del oppstillings/skrytebilder med BIM og CERT rosettene, de får jeg når de kommer hjem til Bodø igjen.

Fredag var Kenneth og Gry på den internasjonale utstillingen i Tvååker, Sverige. Der gjorde de like greit rent bord, Bailo ble BIR med CACIB, og dermed fikk han det siste for den internasjonale show championat tittelen C.I.E. Han er den andre norske stabyhoun som får denne tittelen, Alfi var den første, men han en den første hannen - GRATULERER! Bebe ble BIM, også hun med CACIB, veldig greit at hun tar med seg et hun også. Kjempegøy!