tirsdag, desember 30, 2008


GODT NYTT ÅR!
Nyttårsaften nærmer seg med stormskritt, og her sitter jeg på jobben og kjeder meg, hadde sikkert vært mye morsommere på hundeutstilling i Letohallen. Men, sånn går det når man skal spare sine siste 4 dager til neste år. Har fått en liten rapport om hvordan det har gått der, GRATULERER til Cinna og Lillian med BIR, dere har virkelig gjort det bra nå i høst. Jeg var vel egentlig mest spent på om det var noen veterantisper påmeldt som kunne ta fra Siane førsteplassen, og det var det heldigvis ikke. Dermed kan vår oppdretter skryte på seg å ha oppdrettet mestvinnende veterantispe de 4 siste årene, siden Sianes halvsøster Sixtine hadde førsteplassen de tre foregående årene. Veldig gøy med Siane, hun har hatt et kanonår. Siden jeg sitter og regner ut mestvinnende listene, kan jeg vel også si at hun ser ut til å ta 5. plassen der, utrolig bra gjort av den gamle damen. Helt frem til Hamar har hun ligget på 3. plass, men der ble hun nok forbigått av et par som også gjorde det bra i dag. Ingen sure miner pga det.

Juledagene går så altfor fort, synes jeg, med tanke på alt man gjør i forkant. Nå skal ikke jeg skryte på meg å gjøre mest, for noen storrengjøring før jul rekker aldri jeg. Julaften ble stille og rolig med bare oss og pappa. 1. juledag var vi på julelunsj hos Lars eldste bror med familie, og der var hele familien Pinderud + pappa. I begynnelsen av mai skal vi bli onkel og tante igjen, Tores nye kone, Trine, venter barn. Om ikke lenge får vi vite om det blir enda en gutt, eller kanskje en jente? Ida er ganske ensom som jente i søskenbarnflokken, men det er bein i nesa på den jenta. 2. juledag slappet vi av, og gjorde litt andre ting hjemme. Lørdag formiddag tok jeg for meg alle hundene på trimmebordet, børsting på alle, klipping av Uzy, og kloklipping på alle bortsett fra bernerene. Må få tatt dem før vi drar på fjellet i morgen. På kvelden hadde vi besøk av Lars foreldre, og da serverte vi Taco. Pappa spiste det for første gang, og jeg tror ikke vi skal servere det noe mer til den eldre garde. Enklere med noe annet. Søndag var avslapningsdag igjen, dvs jeg fikk vasket opp før de andre sto opp, og jeg sto ikke tidlig opp for å ha sagt det. På ettermiddagen gikk hele familien en liten tur med hele gjengen, ganske slitsomt når man må ha dem i bånd. Mye enklere med to og to. På kvelden begynte Anders og jeg med rydding av hans rom, det var på tide med sortering av klær igjen for å få plass i skuffer og skap. Noe ble kastet og noe skal til Fretex, Anders ble ganske så ivrig og var veldig flink.

I går og i dag har det vært jobb. Pga at vi har vært ganske godt bemannet, har jeg begynt kl. 10.30 begge dager, men i går ville bilen absolutt ikke starte. Ganske lenge har den vært vanskelig å få i gang, men den har alltid startet til slutt. Godt at vi har flere biler å velge mellom. Lars fikk levert den til Mitsubishi i går ettermiddag, han fikk startet den etter å ha ladet batteriet først. Vi har gått og ventet på telefon, snakket akkurat med Lars (kl. 15.30), og de hadde ikke ringt, fordi de tenkte å sjekke den på FREDAG. Da er ikke vi hjemme, og vi trenger den i morgen. Dermed må Lars hive seg i bilen så vi får den ut derfra, så må vi kjøre tilbake når jeg kommer fra jobb, for å hente den som blir stående igjen utenfor et eller annet sted. For et styr. Vi skal reise på fjellet i morgen formiddag, så vi må ha den nå. Vi er forøvrig nødt til å kjøre to biler, og den må vi ha for å få med bernerene.
I går kveld begynte Simen og jeg på rommet hans, vi ble ikke ferdige, men har ihvertfall fått bort en del klær.

Det har forresten gått overraskende bra med juletreet, Gozita har ikke herpet det, så vi har klart oss uten inngjerding, ikke verst.

Gleder meg veldig til å komme på fjellet i morgen, det skal bli så deilig. Håper det kan bli sånn at vi kan få gått litt på ski, veldig fint å gå fra Dalseter, ikke for bratt og fine skiløyper. Det har dessverre blitt litt lite skigåing de siste årene, men jeg har planer om å prøve Ambra i snørekjøring, moren hennes gidder sikkert ikke, hun synes det er mye bedre under dyna eller i sofaen.