onsdag, februar 27, 2008

ER DET MULIG - FOR EN UTSTILLINGSDAG!
Tror nesten ikke jeg har kommet over det enda, for dette er noe som skjer once in a lifetime. Jeg snakker altså om NKKs internasjonale utstilling i Telemarkshallen, Bø sist lørdag. Stabijen var først ut, Bailo fikk blått, Emil fikk ikke CK, Bebe fikk ren rød, Lexi var hjemme pga kennelhoste, jeg trakk Ambra her også, og så fikk altså Alfi full pakke med CACIB og greier. Siane fikk sin CK, men ble uplassert i Beste Tispeklasse, men likevel BIR Veteran siden hun var alene i rasen.
Etterhvert var det tid for finalene. Mens jeg står i oppsamlingsringen med Alfi roper de opp til BIS Veteran, jeg får gitt beskjed til ringsekretær at jeg kommer med Siane så fort jeg er ferdig med Alfi. I grp 7 var det med 8-10 hunder tror jeg, og jeg er helt ærlig når jeg sier at jeg ikke hadde noen forhåpninger om plassering. Derfor var overraskelsen stor når vi blir ropt opp som BIG 4, oj så glad jeg ble. Men, jeg må skynde meg å bytte hund, og jeg rekker å få børstet opp Siane mens de holder på med oppdrettergruppene. Jeg holdt faktisk på å glemme premien til Alfi i ringen, men heldigvis hadde vi med et par gutter som gjorde meg oppmerksom på det. Da jeg kommer i oppsamlingsringen med Siane stiller jeg opp mellom colliene som jeg har fått beskjed om, og får beskjed om at dommeren allerede har vært der. Ja, ja, det er ikke så mye å gjøre med det. Så er det vår tur, og Siane blir plukket ut til en semifinale. Jeg må si jeg er mye mer spent i denne finalen siden Siane har gjort det så bra i det siste, det hadde vært gøy med en NKK plassering. Og det blir det, BIS 4 Veteran igjen!!! Jeg er like forundret hver gang jeg står i en sånn finale hvor lite jeg faktisk får med meg av det som skjer rundt når det gjelder antall hunder som er med, hvem som er plukket ut, og hvem som står igjen. Er så ekstremt fokusert på det jeg selv skal gjøre der og da, at ikke mye annet trenger inn. Denne gangen fikk jeg faktisk med meg at speaker fortalte litt om Stabyhoun da jeg løp inn i ringen, bl.a. sa han at det nå begynte å bli en del flere her i Norge.
Disse plasseringene betyr at både Siane og Alfi er kvalifisert til hhv Veteran- og Vinnergallaen i november, men det er langt igjen fra det og til å komme med. Men, vi melder på, så får vi bare se. Skal bestille hotellrom allerede nå, for synes bobil blir litt trangt når vi skal ha på finstasen. Dessuten er det deilig med en dusj etter en lang dag på utstilling. På Hamar i november skal stabijen stille fredag og bernerene lørdag, så da blir det bare frokost på hotellet søndag før vi reiser hjem.

Jeg hadde en fantastisk heiagjeng på tribunen da jeg var i finalene, Lars, Kenneth, Simen og Anders klappet så selv jeg fikk det med meg. Tusen takk skal dere ha, det var virkelig koselig!

Jeg rakk aldri å legge inn disse bildene i forrige bloggen, så da kommer de her. Her er et par fra hytta; ny P-plass og gråvannstankene.



Her er et par bilder av Siane fra utstillingene i Ekeberghallen.




Nå blir det utstillingspause frem til NBSK avd Øvre Romerikes utstilling 1. mai, men da går det også slag i slag med to utstillinger i Kristiansand 3. og 4. mai. Lars skal til Tønsberg med Uzy lørdag, men så blir det pause til siste helgen i april for deres del også. Jeg har hele tiden gått og trodd at Uzy mangler bare ett opprykk i hoppklassen, men Lars mente helt bestemt at han manglet to. Jeg sjekket hjemmesiden, og det viste seg at Lars hadde rett. Får håpe de klarer det i løpet av alle stevnene i april/mai.

Jeg ønsker alle dere som skal stille valper etter Alfi rundt omkring lykke til på arrangementer dere skal være med på. Venter i spenning på resultater.

Innimellom dette er det påske, og 2. april fyller faren min 80 år, dette skal vi feire lørdag 5. april på Kongsberg.