fredag, august 31, 2007

TRAVLE HELGER.
Ja, da har det helt plutselig gått nesten to uker siden sist jeg skrev i bloggen. Jeg glemte vel sist å skrive om Uzys resultater fra agilitystevne søndag 19.8., men det var vel ikke så mye å skrive om heller egentlig. Lars skal være med som funksjonær i forbindelse med VM i agility i slutten av september, og det var i utgangspunktet derfor han var der. Han skal hjelpe til med å punche resultater, det blir sikkert en opplevelse bare det å være der.

Simen og Anders har begynt i 7. klasse, siste året på barneskolen, helt utrolig. Forrige uke spilte de fotballkamper mandag, tirsdag og onsdag, trening på torsdag og lørdag. Kampen på mandag hjalp de 1994 gutta, og det var gøy at de ble plukket ut til det. Ellers så gikk vel uken uten noe særlig spesielt. Lørdag 25.8. var Lars på dobbeltstevne i Fredrikstad (har skrevet feil på hjemmesiden, skal rette opp det), hoppløpet gikk helt ræva, Uzy var ikke med i det hele tatt. Utrolig hvor fort det kan snu, for i agility gikk han feilfritt, ble nr. 3 og fikk andre opprykket til klasse 3. Denne helgen overnattet Lars på hotell sammen med alle agilitydamene sine, i og med at det er stevne på samme sted begge dager.

Siane og jeg var på Bernerspesial i Landeparken, Sarpsborg, et helt utrolig koselig sted å være på utstilling. Vi kom litt utpå dagen, men det gikk ganske tregt, så vi hadde veeeeldig god tid. Siane ble nr. 3 i veteranklassen med HP, hennes halvsøster Sixtine vant, også hun med HP. Altså, ingen CK til noen av veteranene. Jeg var nok litt skuffet, men begynner nok å bli veldig bortskjemt med Siane. Min reisevenninne fra Sveitsturen, Lillian, hadde virkelig dagen, Cecar vant åpen klasse og ble 3 i BHK med CERT (hans 6.), Cinnia vant juniorklassen med CK. GRATULERER!! Lillian kom noe for sent på jobben, men det var det vel verdt. Kenneth og Gry var på KSS utstilling i Bærum med både Bebe og Bailo. Bebe var tydeligvis ikke i slaget i det hele tatt, og det er vel noe av årsaken til at kritikken ble som den ble. Men, hun ble BIR Valp. Arrangøren hadde ikke gruppefinaler, men kjørte alle valpene i en stor BIS finale, bare tull etter min mening. Hvordan skal en dommer klare å se ordentlig på 25 valper.... Da gikk det bedre for Bailo, der ble det full pakke med CERT og BIR. Han klarte ikke å slå Bracco'n i gruppa, og ble nr. 2. GRATULERER! Skjønner ikke at det skal være så vanskelig å slå den rasen. Alfi har klart det hun, men det er neimen ikke lett. Nå mangler Bailo bare storcertet og da håper vi at han får det på Kongsvinger, for da har han ogå fyllt 2 år. LYKKE TIL!
Søndag var Lars og Uzy i action igjen, uten de helt store resultatene. De kom seg gjennom banen i begge løpene, men den ene gangen var det vel bare såvidt. Siane og jeg var på utstilling i Ås, bare 1/2 times kjøring, utrolig deilig, stort nærmere kan det nesten ikke få blitt. Det var bare 19 bernere påmeldt. Cecar gjorde det bra i dag også, vant hannhundklassen med CERT (nr. 7) og ble BIR. Cinnia fikk CK og ble 2 BTK, SUPERT! Så var det Sianes tur til slutt som vanlig, hun fikk CK og ble 3 i BTK. Da vi sto der tok dommeren meg i hånden og sa "Sehr schön" om Siane, tydelig at han likte henne veldig godt. Hun fikk en alldeles strålende kritikk. Den samme dommeren skulle dømme BIS Veteran også, så jeg fikk nok et lite håp om at Siane kunne bli plassert, men man vet jo aldri. Lillian flyttet bur, hunder og andre ting inn i teltet mitt, og vi satt der noen timer mens vi ventet på finalene. Det ble en laaaaang dag, med litt varierende vær. Det regnet heldigvis ikke, men når det kom en sky var det iskaldt. Omsider fikk de endelig satt i gang finalene, og det var heldigvis ikke så mange gruppefinaler da det kun var gruppe 2 og 9 med. En bernervalp fra Vigdis og Ole Einar ble BIG 4 - GRATTIS! Cecar ble ikke plassert i gruppen. Så var det vår tur, det var 6 veteraner med i BIS Veteran finalen, Siane inn først. Det er alltid innmari spennende å stå og vente mens de plasserer. Da dommeren hadde plassert nr. 4, 3 og 2 sto vi tre raser igjen, jeg var utrolig spent, hvor godt likte dommeren Siane.... Joda, hun ble ropt opp som vinner, altså BIS VETERAN, og jeg jogget frem og kastet meg rundt halsen på dommeren. Det var nesten ikke til å tro, og jeg har ikke kommet over det enda, bare så det er sagt.

Rosetten har fått hedersplass i stua, og den skal ikke opp på loftet. Dette var en utrolig opplevelse. Kan ikke si at vi er bortskjemte med sånne plasseringer, så det smakte utrolig godt. Men, Siane har hatt en utrolig bra sesong, og vi får håpe at det fortsetter.

Takk for alle gratulasjoner som vi har fått, utrolig koselig!

Denne uken har det ikke skjedd noe spesielt i det hele tatt, gutta har ikke spilt en eneste kamp, men lørdag er det Hauketo Cup, så da blir det noen. Lars skal på agilitystevne i Oslo lørdag og Drøbak søndag. Jeg skal "bare" på valpeshow for å se på Bebe og Bindji i Drøbak lørdag. Kanskje jeg blir hevet inn i ringen, det får tiden vise. Søndag skal Baluba på valpeshow i Sunnmørshallen. Ønsker dere alle lykke til!

Om en uke tar jeg med meg Siane og Ambra til NKK Stavanger, vi skal bo på hytte sammen med Helga-Mari og Amigo. På veien skal jeg plukke opp Kathrine og Aris (flat) i Porsgrunn, det var Kathrine som handlet Amigo frem til det fremragende resultatet i Bergen i mars, hun er sååå søt og hyggelig den jenta. Det er "bare" 66 påmeldte bernere, så det blir sikkert lett å få det siste certet på Siane. Men, vi får det ikke hvis vi ikke prøver.