lørdag, mai 05, 2007

VALPENE ER 7 UKER I DAG.
Jeg er fortsatt uten mail og internett, venter på nytt modem, forferdelig irriterende. I går fikk vi en magesjau på omtrent hele resten av gjengen, kanskje ikke uventet. Det var rett på Zoo Lac og Hills I/D fòr (diettfòr). I går kveld var det full fart igjen, heldigvis. I dag har vi vært på veterinærsjekk, kjøreturene frem og tilbake gikk veldig bra, ingen kastet opp. Hadde alle valpene i et bur, og Alfi og Ambra i buret ved siden av. Vi hadde med Sianes megastore stoffbur inn på klinikken, og der hadde valpene kjempeplass. En stund lagde de et himla leven, men etterhvert sovnet de. En og en ble tatt med inn til veterinæren. Begge gutta hadde begge steinene på plass, puh, det er alltid et spenningsmoment. Tispe 1, 2 og 4 skal vi behandle litt med saltvann i øynene, og jeg tar de med meg for en sjekk tirsdag kveld når jeg skal vaksinere de som skal vaksineres. Alle ble chipmerket og det var litt varierende piping for det selv med godbiter som avledningsmanøver. Men, nå er det gjort. Alle papirene får jeg også tirsdag. Da vi kom hjem fikk de være ute nede i hagen og på grusen en god stund, mat fikk de da de kom inn, også sluknet de. Merker at de er litt trøtte i dag, men de er veldig aktive når de er våkne, og matlysten er på topp. Vi har veid og tatt ukesbilder i dag, men jeg får som sagt ikke lagt dem ut før modemet er på plass.

I morgen kl. 11 kommer Stein Erik som skal ta valpetesten på dem, det blir spennende det. Vi hadde egentlig tenkt å ta en skogstur med valpene i ettermiddag, men har valgt å la det være for at de skal være opplagte til i morgen. Etter testen ringer jeg rundt til alle kjøperne for å fortelle om hvilken valp som er tiltenkt den enkelte.

Lars reiser til Danmark i forbindelse med jobben onsdag kveld og er ikke tilbake før fredag kveld. Dermed blir de siste bildene av hver enkelt valp tatt på onsdag. Jeg har tatt meg hele feriedager både onsdag og torsdag, for nå er det siste innspurt med papirer som skal gjøres i stand og valper som skal bades.