tirsdag, desember 28, 2010

Det skjer ikke så mye egentlig.

Julaften koste vi oss hjemme sammen med min pappa og Lars foreldre, og vi fikk innviet spisestuen vår etter at den ble flyttet. Har blitt dårlig med bilder kan jeg vel si, hadde egentlig tenkt å ta noen av bordet før vi satte oss til bords, men som den travle husmor jeg var rakk jeg ikke det. Julemiddagen var vellykket, ribba var bra og denne gangen klarte jeg faktisk å ha alt ferdig samtidig. Tidligere på dagen holdt jeg på med litt husarbeid mens Lars og gutta var ute og kjøpte nye PCer (laptoper) som de betalte med egne konfirmasjonspenger.

1. juledag koste vi oss hjemme, sov lenge, ingenting på programmet, en ordentlig sen julelunsj og middagen var rester fra dagen før. Jeg trengte virkelig en sånn avslapningsdag. Jeg fikk en kjempegod nyhet av faren min, og det var at han hadde fått brev om at han skal få etterbetalt enkemannspensjon etter at mamma døde for 8 1/2 år siden. Det blir jo noen kroner, og derfor ville han gjerne gi meg noe. Jeg sa at jeg sårt trengte en ny PC, og da skulle han betale for det. Dermed fikk Lars kjøpt en til meg som er maken til den gutta fikk, så nå gjenstår det å få lagt over alt på den. Jeg hadde en bærbar som Lars kjøpte på et konkursbo for snart 1 år siden, men for et par uker siden fikk jeg plutselig helt blå skjerm, og det lar seg bare ikke gjøre å komme inn på den. Heldigvis hadde jeg lagret det aller meste på en ekstern harddisk, i tillegg til at jeg hadde noe liggende på jobben, så det var ikke så ekstremt mye jeg mistet. Nå har vi betalt 3 års forsikring på den nye, og jeg gleder meg til å legge inn det jeg har på den. Den gamle stasjonære er nesten til å få magesår av.

2. juledag lå vi også ganske lenge, men rakk en litt tidligere frokost/lunsj før vi dro avgårde til Lars yngste bror Tore i Son. Der fikk vi servert pinnekjøtt, og det er ikke ofte jeg spiser det, men det er godt. Det var kun Lars familie som var der, og det var ordentlig koselig.

Denne julen er det minimalt med fridager, og siden jeg planlegger kull på Gozita til sommeren er det bare å jobbe. I går sendte jeg inn søknaden om hanner til Avlsrådet, så får vi se hva de sier til mine forslag, og om de evt har noen andre gode å komme med. Litt spennende dette her.

Pga kulda de siste ukene har jeg nesten ikke fått vært ute, jeg fikk astma i forbindelse med da jeg sluttet å røyke for litt over tre år siden, så jeg lengter nå etter å komme meg litt ut på tur.

Pappa blir hos oss til 1. nyttårsdag, vi har ingen andre planer, vil være hjemme med hundene på en sånn dag. Ambra har fått på seg DAP halsbåndet, og jeg har satt en DAP i kontakten hjemme også, det hjalp en del i fjor.

Legger ved noen bilder jeg tok av hundene 11. desember hjemme.