tirsdag, november 23, 2010

Travle dager.

Nå synes jeg det går i ett om dagen, både dager og kvelder, men det er bare å henge med i svingene. Heldigvis er helsa bra hos alle akkurat nå, det eneste er at Xit virker litt tett i nesa noen ganger. Jeg skrev i forrige blogg at jeg skulle til Strömstad med Lars, det ble det ikke noe av da jeg kvelden før så på værmeldingen. Kjempesynd, for jeg hadde egentlig avtalt at jeg skulle treffe Mette og Leija igjen, men det var bare så utrolig lite fristende. Selvfølgelig ble ikke været så ille som det var meldt, men på den annen side så tok det lenger tid med bilen enn det som var planlagt, fordi de gjorde litt ekstra sånn etterhvert. Vi håper å få tatt oss en shoppingtur før jul, håper å kunne komme innom en tur da.

Forrige uke forsvant bare, mandag kveld skulle vi ha utstillingstrening med Sofie, og jeg hadde virkelig tenkt at jeg skulle få trent litt med Gozita. Forrige gang var det løpetid, denne gangen var det kennelhoste som hun nok fikk på Letohallen. Sofie hadde fått det på alle sine også etter den utstillingen. Hos oss har de voksne gått klar, Xit hadde et lite snev. Heldigvis har jeg noen homeøpatpiller liggende, men jeg husker aldri hva de heter, så da sender jeg Toril en SMS. Jeg tok med meg Ambra siden det var rett oppi veien hos oss, vi kjenner lederen i Hauketo IF, og fikk låne grusbanen MED lys, tusen takk! Ambra er ikke så veldig happy for å være der når de trener på kunstgressbanen ved siden av, ellers er det helt ok, men akkurat den kvelden var det trening, våre to "barn" trente. Men, hun har ikke noe vondt av det, en stund ihvertfall. Da det var pause satte jeg henne i bilen.
Tirsdag kveld hadde vi teorikveld i forbindelse med langrennskurset på jobben, onsdag hadde jeg med meg Gozita og Xit til Toril for rabiesvaksinering (det er så sjelden jeg er hos Toril nå som vi ikke har Siane mer), torsdag kveld var det møte hos Mette. Lise kom også, og vi fikk da kommet litt i gang med forberedelsene til rasepresentasjonen vi skal ha i aprilnummeret av Hundesport. Fredag var jeg en tur hos kiropraktor igjen, godt å få løst opp litt igjen. Planen var å gå en tur i lysløypa på ettermiddagen, men da Lars kom hjem fra jobb etter å ha jobbet overtid var lysten forsvunnet.
Lørdag hadde jeg meldt meg på et foredrag med Gry Løberg som ble arrangert av rasegruppa Staffordshire Bull Terrier på Skullerudstua. Temaet var................., vi kom i gang sånn ca 10.30 og var ferdig rundt kl. 19. Det var ikke kjedelig ett sekund, utrolig gøy å høre på denne foredragsholderen.
Søndag var det å komme i gang med litt ommøblering igjen, fikk gjort litt fredag også da. Jeg prioriterte det fremfor kirkejubileet, 15 år siden den ble bygget opp igjen etter at den brant. Simen og Anders ble døpt i gymsalen til Hauketo skole, og det var rett før kirken ble åpnet. Ganske sent tok Lars og jeg med oss alle hundene på tur i lysløypa, og det var ganske koselig, men jeg synes det er tungt å gå den turen etter middag, og spesielt etter Taco som vi spiser altfor mye av. Tur før middag er mye bedre, så det får nok bli det heretter.

Denne uken er noe roligere heldigvis, ingen planer på kveldstid før fredag. Da er det først frisøren på formiddagen, skal bli godt å få litt striper igjen, føler meg litt freshere da. Kvelden skal brukes på Dogs4All på Lillestrøm, tid for rigging av Norsk Stabyhoun Klubbs stand der. Det er bare å komme innom folkens, dere finner oss på standnr. 231031 i hall D. Lørdag skal jeg stille både Gozita og Alfi og jeg er litt spent på akkurat det, for bernerringen er i hall B og stabyhounringen i hall D. Har funnet ut at Gozita skal stilles veldig tidlig i åpen klasse, men det er jo min 20 stk i den klassen, så jeg håper jeg får stilt henne ferdig før det er Alfis tur. Stabyhoun er nesten sist i sin ring, så vi får bare krysse fingrene. Håper jo at Gozita skal få en rød om ikke annet, større forhåpninger enn det har jeg ikke. Om ettermiddagen/tidlig kveld er det ekstraordinært RS i NKK, og jeg hadde egentlig ikke tenkt meg dit, men da jeg så at dette faktisk vil bli et reelt valg med flere kandidater ble det litt mer interessant. Men, er ikke finalene ferdig, så drar jeg ikke. Har ingen store forhåpninger om at Alfi skal bli BIR, men blir en av de norske det, vil jeg se finalene. Og dessuten kan det vel hende at vi skal i BIS veteran som er helt til slutt denne dagen.
Søndag er det siste økt på standen og rydding til slutt, så denne helgen blir viet Dogs4All fra fredag til søndag.

Siden jeg ikke har noen andre bilder, tar jeg med noen av konfirmasjonsbildene som ble tatt hos Nordstrandsfotografene, de ble så flotte. Takkekortene ble skrevet på søndag, og er forhåpentligvis fremme hos de som skal ha i morgen.