onsdag, september 03, 2008

TROMSØ - HERE WE COME!
Yes, endelig gikk det i orden etter masse frem og tilbake med SAS. Mitt ønske var opprinnelig å kunne ta med både Siane og Alfi til Tromsø i oktober, og da jeg omsider kom i kontakt med en fyr som jeg følte hadde både stor serviceinnstilling og peiling, levde håpet. Men, da måtte jeg nok bestilt tidligere. På omtrent alle avgangene var det plass til en hund, men ikke to den fredagen. Denne fyren gjorde ihvertfall masse for å finne plass til begge, men dessverre. Uansett, det er først og fremst pga Siane at jeg drar, men benytter også anledningen til å hilse på en av Alfis valper fra B-kullet; Buffi. Jeg skal bo hos familien Ringjord, noe jeg setter veldig stor pris på, og jeg gleder meg veldig. Håpet er jo at Siane skal få det siste, berømmelige NKK certet, noe jeg egentlig ikke har så veldig stor tro på. Den finske dommeren ga henne HP da hun ble stilt for første gang som veteran på Bjerke i 2007, men hun har da faktisk blitt mye finere etter den gangen. På utstillingen i Tromsø kommer det som regel en del fra Finland også, men det går ihvertfall ikke hvis man ikke prøver. Vi får da med oss to utstillinger når vi er der, Tromsø Hundeklubb lørdag og NKK søndag. Blir det ikke noe cert er det jo lov å håpe på en ny BIS Veteran plassering. Hjemreisen er bestilt til mandag ettermiddag, så da er det kanskje et lite håp om at jeg kan få se litt av Tromsø før jeg drar hjem. Det hadde jo vært fint når jeg først skal dit.

Sist helg var jeg på 25 års jubileum, og det var sååå hyggelig både på dagen på skolen, og på klassefest om kvelden. I og med at jeg gikk seks år på KG, var det flere av de jeg gikk i klasse med på ungdomsskolen som fortsatte i andre klasser på gymnaset. Ikke hadde vi forandret oss så mye på de årene, de aller fleste var lett gjenkjennelige. Jeg følte at alle bare gikk rundt og smilte den dagen, og det var koselig å treffe igjen en del av lærerene også. På klassefesten om kvelden var vi 17 stk av ca 30, og det var da ganske bra oppslutning synes jeg. Tusen takk til festkomiteen for det initiativet. Tror faktisk vi var den eneste klassen av 6 som hadde planlagt samling den kvelden.

Om ettermiddagen fikk jeg en telefon fra Helga-Mari, og da jeg så det var henne, kom jeg plutselig på at det var blodsporprøve den dagen. Hun hadde strålende nyheter, og det var at Amigo hadde fått sin første HP, og at han hadde blitt prøvens 2. beste hund av 22.
Da jeg kom hjem den natten, fikk jeg enda en gladmelding, denne gangen på mail, og det var at Barnie i Sverige hadde vært på uoffisiell utstilling, fått en super kritikk og blitt BIR med HP, og senere BIG 2. Og det var ikke bare to med i gruppen heller. Super debut av Peter i utstillingsringen, ønsker dere Lykke til videre, det går sikkert veldig bra. Det har nok hjulpet at Barnie har fått matlyst, og dermed fått lagt seg ut en del.

Lars var på agilitykonkurranse med Uzy i Fredrikstad, og de kom gjennom begge banene, riktignok med en del sekunder i tidsfeil. Gutten havnet på midten av resultatlista i begge løpene, og iflg Lars er det der han regner med å ligge i klasse 3.

I går kveld var det siste gang på valpekurset, og vi er veldig fornøyde begge to. Nå tar vi litt over en måneds pause før vi starter på Grunnkurset i midten av oktober. Lille gutt Xit ble 6 måneder i går, og man kan jo bare lure på hvor de månedene har blitt av. Vi får se om det blir fotoseanse i kveld en gang, jeg skal en tur til Lise og Mira, for Mari skal konfirmeres til søndag, og da må jeg dit for å levere gave. Tar med meg Gozita, sånn at de skal få sett henne før hun blir for stor.

Som tidligere nevnt er det Berner spesial i Arendal på lørdag, Lars skal gå agility i Oslo området både lørdag og søndag, og fredag får jeg sende han på Sheltie dilt i Asker.
Uken etter blir Lars borte i forbindelse med jobben, han skal til Trøndelag, og helgen etter har vi ingenting på programmet bortsett fra at det som vanlig er en hel del som må gjøres hjemme.