mandag, juli 02, 2007

ENDELIG I GANG MED BLODSPORTRENING IGJEN!
Forrige helg da vi var på besøk hos pappa trodde jeg nesten ikke at jeg skulle få lagt noe blodspor, for det regnet og regnet. Men, søndag morgen skinte solen, og jeg dro avgårde ved 9-tiden. Det regnet etterpå, men da kunne jeg ikke lenger skylde på regnet for å få gått de sporene. Heldigvis ble det opphold akkurat da. Jeg var fornøyd med både Alfi og Ambra den spordagen, og det var godt å komme i gang. Tenk så deilig det skal bli når vi engang flytter dit, masse uberørt skog å legge spor i.

I forrige uke var Simen og Anders på Tines Fotballskole på Ekeberg, greit at de har noe å fylle tiden med etter at skoleferien begynte. Vi var tre foreldrepar som byttet på å kjøre 4 gutter til og fra.

Forrige mandag ble Siane 8 år, og vi er så glade for at hun fortsatt er frisk og sprek. Om kvelden oppdaget jeg at hun hadde fått våteksem ved siden av haleroten. Dermed fikk hun bli med meg på jobben resten av uken sånn at jeg kunne passe på så hun ikke slikket masse på det. Trodde i dag at det var blitt ganske bra, men jammen meg hadde hun vært bortpå igjen. Det holder på å gro nå, og klør sikkert veldig. Jeg fikk tørket med tørkepapir, og det ser ikke ille ut, men hun ble med på jobb i dag også. Tenker nok at hun blir med noen dager denne uken også. Hun er ikke veldig til bry der hun ligger og sover hele dagen.

Fredag kveld var jeg hos Kenneth på Svartskog, og vi fikk lagt spor til Bailo, Alfi og Ambra som skulle ligge over natten. Lørdag ca 9.30 var jeg tilbake, og vi fikk gått alle sporene. Synes egentlig det gikk ganske så bra, veldig deilig å se at Alfi kanskje er på vei tilbake igjen, hun virker mer motivert nå enn på lenge. Ambra synes jeg går veldig bra, og jeg håper hun fortsetter med det. Da tror jeg nok vi skal gjøre et forsøk på en sporprøve til høsten.

Lars og Uzy var på agilitystevne i Sandefjord både lørdag og søndag, og resultatene var veldig bra, bortsett fra den ene disken. Nå er han i klasse 2 både i agilityklassen og hoppklassen, og første opprykket til klasse 3 kom i agility lørdag. Lars er storfornøyd over at årets mål allerede er nådd, og han tror at resultatene nå har mye å gjøre med at Uzy går i klasse mellom i stedet for stor.

Denne uken skjer det ikke stort her hjemme, Lars og jeg jobber, og det blir litt rengjøring etc på kveldene.

I kveld oppdaget jeg at Ambra endelig har fått løpetid, bare litt over 9 måneder siden forrige gang. Blir ikke enkelt å skulle planlegge kull på den dama der om et par år hvis hun skal fortsette sånn. Da er det bare å ta den løpetiden som kommer, Alfi er enklere på den måten.

Til helgen skal Kenneth og jeg legge spor igjen, nå er vi i siget!

31. juli til 2. august blir det Göteborgtur på oss, hytte er bestilt og vi gleder oss til et Lisebergbesøk. Det blir første gangen at Simen og Anders kommer dit og vi håper selvfølgelig på oppholdsvær.