søndag, november 04, 2018

Valpeplaner

Nå ser det ut som hjemmesiden min virkelig har streiket, så i påvente av en ny får jeg heller bruke bloggen til å legge ut informasjon. Den har ikke vært helt god de siste årene, så det er nok på tide uansett.

Vi planlegger et nytt kull på N UCH N SE VCH Næssgården's Delphi våren 2019, forventet løpetid er muligens i månedsskiftet desember/januar, men kan også bli senere (håper ikke det blir tidligere). Kombinasjonen har vært behandlet av Avlsrådet i Norsk Stabijhoun Klubb, og den nederlandske klubben NVSW har også gitt sin positive anmodning om at den møter deres helse og avlsregler.

Hannen som vi kommer til å bruke på Delphi heter Maiko Rintje V.H. Zandhiem. Han heter til daglig Sybe og blir 4 år i desember. Siden jeg denne gangen velger å inseminere har jeg bestemt meg for å reise en liten svipptur til Nederland for å hilse på han og eiere først. Flybillett er bestilt i dag, og det blir fra 15.-16 desember. Er så glad for at jeg kan fly fra Torp, Sandefjord så slipper jeg å kjøre helt til Gardermoen. Er veldig glad for å kunne bruke en hanne fra Kennel Van Het Zandhiem igjen, var også fra dem vi brukte hannen til vårt og Norges første kull; Hylke V.H. Zandhiem. En av Sybes oldeforeldre er Jilles Van Munsalvaesche, han er også far til vårt B-kull, og jeg er veldig fornøyd med å få han inn i våre A-linjer.

Både Delphi og Sybe har HD A og er CD-frie, at begge foreldrene er CD-frie betyr at ingen av valpene behøver å teste for dette senere da alle vil være det.


N UCH N SE VCH Næssgården's Delphi


Noen bilder av Maiko Rintje V.H. Zandhiem "Sybe".